OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordic Storage söker nu dig som vill arbeta i en trygg och personlig miljö där samtliga medarbetare har en nyckelroll i bolagets resultat och utveckling. Här kommer din breda kunskap inom ekonomi och bokföring komma till stor nytta och du kommer få arbeta i en utvecklande roll!
OM TJÄNSTEN
Vi söker en affärsinriktad och operativ CFO för en bred roll där du har ett övergripande ansvar för bolagets ekonomi, budget- och prognosprocess, uppföljning och analys för att stötta och driva verksamheten framåt. Du kan din redovisning då du ansvarar för att leda års-, kvartals- och månadsbokslutsprocessen och stöttar ditt team då frågor dyker upp. Du fortsätter arbetet med att skapa trygghet, ordning och reda samt skapa en mycket god överblick av bolagets finansiella struktur. Det innebär att utveckla och professionalisera ekonomifunktionen och bygga dess förmåga i syfte att skapa en mer affärsstöttande enhet som bidrar till bolagets fortsatta tillväxtresa.
Med totalt 22 anställda på bolaget i dagsläget blir du del av en trygg, personlig och trevlig arbetsmiljö där många av medarbetarna har arbetat en längre tid i sina roller. Detta innebär också att du kommer få goda möjligheter till personlig utveckling givet att många av kollegorna har flerårig erfarenhet inom bolaget samt branschen.
Du erbjuds
* En strategisk och operativ nyckelroll som bjuder på variation, utmaningar, utveckling och stora möjligheter att påverka och växa som CFO
* En trygg tillvaro i en social miljö som präglas av starka samarbeten
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som CFO på Nordic Storage leder du ett team bestående av en Redovisningsansvarig och en Redovisningsassistent. Som CFO har du huvudansvar för bolagets ekonomi, finansiering, likviditetsflöden, ansvar för budget- och prognosprocess, rapportering, revision, försäkringar, kostnadskontroll samt övriga frågor kopplade till ekonomi.
Du agerar strategiskt bollplank i verksamhetens fortsatta resa framåt och bidrar inom processförbättring samt utveckling av befintliga rutiner och arbetssätt. Att vara ett naturligt stöd för VD och att bidra till att utveckla hela företaget är en självklar del i uppdraget. Du är självgående i alla processer och känner dig trygg i att presentera material för dina kollegor, ledningsgrupp, styrelse och olika funktioner hos ägarbolaget i England.
Några av dina primära arbetsuppgifter kommer att vara:
* Finansiell uppföljning
* Kvalitetssäkra redovisning och resultat
* Analysera och kommunicera siffror och nyckeltal
* Upprättande av rapporter
* Stödja arbetet med månads-, kvartals- och årsrapporten
* Analys, budget- och prognosarbete
* Förekommande strategiska och operativa ad-hoc uppgifter
VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant ekonomisk högskole- eller universitetsutbildning
- Har minst 3-5 års praktisk- och relevant erfarenhet efter studier t.ex. från redovisning-, revision- eller konsultbyrå alt. från en roll som Business/Financial controller
- Trivs i en analytisk, affärsnära och operativ roll, där du är en nyckelperson i att driva bolaget framåt
- Besitter mycket goda kunskaper i Excel (exempelvis sammansättning av formler och Pivot-tabeller)
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
- Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av arbete i affärssystem (exempelvis SAP, Visma, Ascendor eller likvärdigt)
De kompetenser vi kommer lägga extra stort fokus på i rekryterinsprocessen är:
* Driven
* Flexibel
* Självgående
* Serviceinriktad
* Initiativtagande
Du kommer ha ett stort ansvar vilket resulterar i att du har stor nytta av din förmåga att sätta dig in i nya situationer och komma med lösningsförlag, för att kunna stötta ekonomifunktionen och övriga funktioner inom organisationen. Du är duktig på att snabbt kunna prioritera i ditt arbete och kan självständigt välja ut framgångsrika arbetsmetoder för att driva ditt arbete framåt.
Övrig information
* Start: v.39 2022
* Omfattning: Heltid, föräldrarvikariat under 1 år
* Placering: Ryavägen 3, Göteborg
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Nordic Storage AB är en del av HG International Group och bedriver lagring och hantering av flytande bulkprodukter, främst petroleumprodukter och biobränslen. Denna lagring och hantering sker i tankterminaler och bergrumsanläggningar i ett flertal hamnstäder i Sverige och Danmark. Nordic Storages kunder är såväl svenska som internationella energibolag, traders och producenter av biobränslen och kemikalier. Med en total lagringskapacitet som uppgår till mer än 1 miljon kubikmeter är Nordic Storage en av Sveriges största aktörer inom branschen. Läs mer på Nordic Storages hemsida, www.nordicstorage.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231