Förändringsinriktad Operations Manager till Malux

Arbetsbeskrivning

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister – via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.


Maluxkoncernen består av företag som gör kvalitetssäkrade inköp och som säljer lösningar och säkerhetsprodukter inom belysning, el och kommunikation. Kunderna finns inom kemi-, läkemedels- och processindustri, fordonstillverkning, byggindustri, installationsbranschen och offentliga sektorn. Samarbete sker även med de stora elgrossisterna. Malux finns representerat i Sverige, Finland, Estland, Lettland och Litauen och består av ca 100 medarbetare.

Till Malux Sweden AB i Örnsköldsvik med ett 50-tal medarbetare, söker vi nu en Operations Manager med uppdrag att effektivisera varu- och orderflödet från erhållen order till avslutad leverans med fokus på tillgänglighet, kostnad och miljö.

Arbetsbeskrivning
I operations ingår avdelningarna inköp, lager och teknik. Personalansvaret innefattar 13 medarbetare varav två är gruppledare.

Dina arbetsuppgifter är i huvudsak följande:
• Ansvara för utveckling och implementering av Malux strategi från order till leverans.
• Ansvara för det operativa flödet från order till leverans inom Malux Sweden AB.
• Leda och planera arbetet för medarbetarna utifrån strategiska planen, löpande budget och operativa behov.
• Ansvara för utveckling av långsiktiga och effektiva samarbeten med Malux leverantörer
• Etablera och underhålla generella och projektspecifika inköpsavtal.
• Utveckla och säkerställa avdelningens arbetsprocesser och verktyg
• Budgetansvar för avdelningen gällande omkostnader och investeringar.
• Personalansvar inklusive lönesättningsansvar utifrån företagets lönepolicy.
• Utveckla personal genom minst årliga planerings/utvecklingssamtal och därav följande åtgärder.
• Samordning med bolagets/koncernens övriga funktioner inom tillämpliga områden.
• Styra lagret för ökad servicegrad och minskad kapitalbindning.
• Övrigt enligt uppdrag.

Vem är du?
Vi söker dig som har minst 8-10 års arbetslivserfarenhet, varav flera år i en ledande befattning. Du har god erfarenhet av logistik och lagerstyrning, är en van förhandlare med externa parter, samt har god affärsförståelse.

Då rollen är mer utvecklande än förvaltande, är det mycket viktigt att du är trivs i en föränderlig miljö där du utvecklar både verksamhet, medarbetare och partners/leverantörer. Som person är du en duktig kommunikatör, trivs med att jobba i grupp och i samarbetet med andra är du prestigelös och entusiasmerande. Självklart är du strukturerad och har en bra förmåga att se helheten.

Du har god vana av att arbeta i affärssystem och du både talar och skriver obehindrad engelska. Tyska är meriterande då Malux har många leverantörer i Tyskland.

Malux är ett företag på stark frammarsch och kan erbjuda dig en arbetsplats med glada, hjälpsamma och engagerade kollegor i en kultur som är framåtskridande och tillväxtinriktad. Du kommer att erbjudas många omväxlande och utvecklande utmaningar på ett spännande företag.

Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar vi med Experis. Placeringsort är Örnsköldsvik. Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan. Vi ser gärna att du kompletterar din ansökan med ett personligt brev där du talar om varför du söker tjänsten och varför du är rätt person. Vi vill ha din ansökan senast torsdag 7 augusti. För frågor kontakta rekryteringskonsult Maria Håkansson, Experis, på telefon 070-481 66 38. Hon är tillbaka från sin semester tisdag 5 augusti. Har du frågor som inte kan vänta till dess, lämna ett meddelande på mobilsvar så ringer hon tillbaka så snart hon har möjlighet.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 2 juli 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


22 oktober 2024

Head of Sourcing

Head of Sourcing

11 oktober 2024

Inköpschef av slaktdjur

7 oktober 2024