OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?
Avdelningens uppdrag
Utvecklingsavdelningen för kundmötets uppdrag är att hålla ihop ansvaret för kundmötet oavsett vilken kanal eller tjänst kunden möter oss i.
Avdelningen säkerställer att utvecklingen sker utifrån ett helhetsperspektiv med kundens situation och hela resa i fokus.
En utmaning har varit hur utvecklingsarbeten införs eller realiseras.
Sedan december 2020 driver utvecklingsavdelningen för kundmöten ett uppdrag om att förbättra nuvarande struktur och process för införanden. Strukturen hålls ihop av en nationell samordning där vi nu ser att vi behöver förstärka med en administratör/koordinator. Du kommer att arbete i nära samarbete med de verksamhetsutvecklare som i dag utgör den nationella samordningen av nya införandeprocessen.
Beskrivning av tjänsten
Du kommer att arbeta med att hålla ihop den administration som krävs internt, upprätta rutiner, sköta löpande uppdateringar av innehåll i SharePoint, dokumentera möten och workshops, ta emot och koordinera förfrågningar och anmälningar, hantera inkomna frågor från processtödjare, införandeledare. Du hanterar även förberedelsearbete inför, möten, utbildningsinsatser, workshops med mera.
Arbetet förutsätter att du själv är uppmärksam kring det arbete som pågår och kan arbeta självständigt.
Du kan behöva lyfta frågor internt, dvs arbeta med praktiskt problemlösande som uppstår.
Då införandet är i ett uppbyggnadsskede kan andra uppgifter tillkomma.
Kvalifikationer
- Goda kunskaper om Arbetsförmedlingens uppdrag och verksamhet
- Erfarenhet i närtid av arbete på arbetsförmedlingen
- Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska såväl muntligt som skriftligt
- God datorvana och kan arbeta obehindrat i MS Office
- Erfarenhet av förändringsarbete
Meriterande
- Erfarenhet av att ha haft uppdrag som processtödjare på arbetsförmedlingen
- Vana av att arbeta och utveckla innehåll i SharePoint
Du har god samarbetsförmåga, är strukturerad och noggrann. Du driver arbetet framåt och är resultatinriktad. Du har förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du är drivande mot att uppgifter hanteras. Arbetet förutsätter att du är bekväm med att ha kontakter med personer på olika platser och på olika nivåer i verksamheten.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Solna.
Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.
Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-10-02. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.
På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen
Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.