OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.
Arbetsplatsen
Välkommen till Socialförvaltningen i Trelleborgs kommun.
Socialförvaltningen i Trelleborg består av avdelning Kvalitet och utveckling, Individ- och familjeomsorg, Vård och omsorg samt LSS (Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade).
Inom avdelningen hanteras nämnd, juridik, administrativ service samt utveckling av teknik, digitalisering och systemförvaltning.
Vi söker nu dig som vill en bli del av Kvalitet och utveckling i rollen som förändringsledare.
Arbetsuppgifter
Du kommer att vara en del av verksamhetens övergripande kvalitets- och utvecklingsarbete. Du kommer att ha ett nära samarbete med den egna avdelningen men även med övriga avdelningar och med medborgare.
Som förändringsledare söker du aktivt upp möjligheter till utveckling av kundupplevelse och verksamhet.
Tjänsten innebär också praktisk administration och leverans av teknisk utrustning samt inventering och beställning av produkter.
Du förväntas vara en del i att planera för och genomföra utbildningar och andra interna utbildningar eller workshops för förvaltningen och med medborgare.
Strategiskt utvecklingsarbete utifrån omvärldsbevakning är en del av arbetet.
Kvalifikationer
För tjänsten krävs flerårig erfarenhet av att driva projekt och leda processkartläggningar enligt lean samt att administrera, visualisera och förbättra processerna. Uppdraget kräver att du har förmåga att arbeta analytiskt med processer och tillhörande data i verktyg som excel. Data kan användas som ett hjälpmedel till förändring i organisationen. Det krävs också erfarenhet från socialtjänstens olika delar.
Det är av stor vikt att du har förmåga för att planera, samordna, genomföra och följa upp olika arbetsuppgifter.
Uppdraget kräver att du har en väl utvecklad förmåga att kommunicera både med individer och grupper samt god förmåga att uttrycka dig i skrift.
Du har en mycket god digital kompetens och en vilja att arbeta för att implementera digitala verktyg i verksamheten.
För att vara framgångsrik i rollen krävs att du är ansvarsfull, metodisk, erfaren och stabil. Vi arbetar i en föränderlig organisation, vilket samtidigt ställer krav på att flexibilitet, självständighet och ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du ser till helheten, gör ständiga prioriteringar och omprioriteringar. Du har gott om tålamod för att ta dig an parallella arbetsuppgifter från början till slut.
Du trivs med att möta människor i olika sammanhang, har förmågan att lyssna av, påverka och uppmuntra människor. Du har en god reflektiv och analytisk förmåga samt anpassar dig utifrån situationen.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
B-körkort för bil är ett krav.
Trelleborgs kommun främjar mångfald, en jämn könsfördelning och en god åldersspridning i skilda typer av arbeten. Med utgångpunkt i kompetensbaserad rekrytering välkomnar vi din ansökan!
Arbetstid/varaktighet
Heltid Tillsvidareanställning
Tillträde
Snarast. Enligt överenskommelse.
Kontaktperson
Maria Staf, Avdelningschef 0410-73 34 20
Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket
Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Sista ansökningsdag
Sista ansökningsdag är 2021-10-21 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.
Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!