Arbetsbeskrivning
Åt vår kund söker vi en Förändringsledare
Uppdragsbeskrivning
Kundens projekt SIBE behöver bemannas för nästa fas i projektet, genomförande-fasen, och söker nu en person som ska arbeta i rollen som förändringsledare, kommunikatör och utbildningsledare. Projektet är stort och komplext, både utifrån verksamhets- och IT‑perspektiv, med ägare och intressenter inom flera sektioner och IT-stöd som samverkar och är beroende av varandra.
Området Behörighetshantering och inpassering förvaltar funktionen: SEPass (Sammanhållet elektroniskt passersystem). SEPass hanterar behörigheter och tillträden till kundens anläggningar och fordon. Detta IT-stöd bidrar till att upprätthålla en säker anläggning där inga obehöriga personer har tillträde. IT-systemet behöver bytas ut och arbetssätt förändras så som processer och samverkan internt.
Rollen innebär ett nära samarbete med övriga roller i projektet så som projektledare, testledare, kravledare, säkerhetsamordnare och med verksamheten. Du kommer att rapportera till projektledaren.
Exempel på arbetsuppgifter och ansvar
Planera, organisera och leda förändringsarbetet inom projektet
Sätta upp effektmål och inriktning för förändringsarbetet.
Ansvara för framtagning av utbildningsmaterial, kurser, användarstöd och relaterat informationsmaterial.
Genomföra och följa upp utbildningar.
Delta i arbetet med att planera införande och överlämning till förvaltning.
Ansvara för information till intressenter inom hela kunden.
Leda arbetet med kommunikation till externa intressenter och avtalspartners, t.ex. trafikutövare och underhållsentreprenörer.
Kontinuerligt följa upp och rapportera status inom ansvarsområdet till projektledare enligt överenskommelse.
Obligatoriska krav
Erfarenhet som förändringsledare. Minst ett uppdrag de senaste 4 åren.
Erfarenhet av att driva förändringsarbete och utbildning i en större organisation med flera olika enheter med olika arbetssätt och behov. Minst två uppdrag de senaste 4 åren.
Erfarenhet av leda och genomföra intern och extern kommunikation. Minst två uppdrag de senaste 4 åren.
Certifierad PROSCI eller motsvarande.
Meriterande krav
Dokumenterad erfarenhet från uppdrag hos kollektivtrafikutövare. Minst ett uppdrag.
Erfarenhet av praktiskt arbete med digitala kanaler och platformar för kommunikation. Minst ett uppdrag under senaste 4 åren.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.