OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Bollebygd bor knappt 10 000 invånare. Endast 30 minuter från Göteborg, Borås och Alingsås ligger Bollebygd geografiskt bra till. Kommunen har ett rikt friluftsliv med skidbacke, vackra vandringsleder och golfbana i herrgårdsmiljö. Bollebygd har välutvecklade verksamheter med bra kvalitet och ett rikt näringsliv med över 1000 företagare. Läs gärna mer på bollebygd.se
I kommunen är vi cirka 650 medarbetare och vi har några av Sveriges viktigaste uppdrag. Barns lärande, god vård och omsorg, hållbar samhällsutveckling och miljöfrågor är bara några exempel.
Kommunstyrelseförvaltningen i Bollebygd består av tre avdelningar. Ekonomiavdelningen som, utöver ekonomi, också inkluderar upphandling och IT, HR-avdelningen som, utöver HR- och lönespecialister, också inkluderar reception samt administrativa avdelningen som innefattar kansli, säkerhet, folkhälsa och kommunikation.
I kommunstyrelseförvaltningens uppdrag ingår att bistå kommunstyrelsen samt att arbeta kommunövergripande för att leda, samordna och utveckla de interna processerna samt ansvara för det övergripande strategiska arbetet i kommunen bland annat genom att stödja och samordna övriga förvaltningar med vår kompetens
ARBETSUPPGIFTER
Som förändringledare vid införandet av heltid som norm ska du ta dig an hela arbetet med heltid som norm i hela vår verksamhet. Du kommer att börja med att skapa handlingsplan och förankra arbetet för att sedan även arbeta i en införandefas. Du kommer att vara organisatoriskt placerad på HR avdelningen men kommer att ha ett tätt samarbete med alla förvaltningar. Arbetet innebär att undersöka möjligheter, skapa förutsättningar, motivera och inspirera för att driva frågan framåt tillsammans med andra.
För att trivas i den här rollen är du en person som trivs med att jobba i bred samverkan med många kontakter. Du behöver vara pragmatisk och prestigelös och tycka om utmaningar.
KVALIFIKATIONER
• Du ska ha universitets- eller högskoleutbildning inom
något av följande områden: personal, socionom, sociala omsorgsprogrammet, offentlig förvaltning eller inriktning mot organisation, ledarskap, socialt arbete eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig.
• Du ska ha erfarenhet av att ha jobbat inom en politiskt styrd organisation och då gärna som enhetschef från till exempel äldreomsorgen
• Du har erfarenhet av förändringledning/projektledning och utredningsarbete
• Meriterande är om du har erfarenhet av att jobbat med bemanningsplanering och schemaläggning
• Meriterande är även om du utfört detta arbete i annan kommun
Personliga egenskaper
Som person är du strukturerad och har förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du är en lagspelare. Du tar egna initiativ och har lätt för att ta kontakt och arbeta tillsammans med chefer, medarbetare och politiker. Du har ett strategiskt synsätt med förmåga att se och förmedla helhet och sammanhang. Du är bra på att bygga relationer, samtidigt som du är bra på att vägleda och ifrågasätta
Vidare har du god förmåga att uttrycka dig i svenska språket, i både tal och skrift och kan presentera komplex information på ett pedagogiskt sätt.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR).
Varmt välkommen med din ansökan!