Forankra i Vårgårda söker Operativ Inköpare

Forankra i Vårgårda söker Operativ Inköpare

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Forankra erbjuder produkter och kundanpassade lösningar inom lastsäkring, lyft och lastoptimering genom hela transportkedjan – från spännband och surrningar till tekniskt avancerade last- och lossningssystem för alla typer av väg- flyg- och sjötransporter. Med vår expertis och erfarenhet hjälper vi våra kunder att säkra allt gods i rörelse.

Med ett omfattande sortiment inom Lastsäkring, Lyftutrustning, Strapping och Karosseri/Thermo kan vi erbjuda kvalitetssäkrade produkter och lösningar för väg-, flyg- och sjötransporter samt för tillverkningsindustri, logistikföretag och påbyggare/OEM-tillverkare. Vårt erbjudande är unikt, eftersom vi kan ta fram lösningar för säkra godstransporter genom hela logistikkedjan.

Vårt huvudkontor finns i Vårgårda där vi har vår produktion och lager. Vi har även försäljningskontor/lager i Helsingborg.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en driven operativ inköpare till Forankra i Vårgårda. Rollen innebär att du självständigt ansvarar för planering, materialförsörjning och prognos för leveranser.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
• Avrop och inköp av produkter hos godkända leverantörer
• Övergripande leveransansvar gällande leveransbevakning och reklamationer
• Bevaka och registrera status på beställt material ifrån order till godsmottagning
• Kontrollerna fakturor mot beställd order för att identifiera prisavvikelser
• Prissättning, prislistor och leverantörsförhandlingar
• Leverantörskontakt
• Uppföljningar och analyseringar av utfall

Du ingår i ett inköpsteam som jobbar tajt tillsammans som ett lag. Även om man har ansvar för sina egna leverantörskontakter, täcker man upp för varandra vid behov och har en prestigelös inställning till arbetsuppgifter.

Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av inköps- eller logistikarbete. Har du eftergymnasial utbildning inom relevant område är det ett plus, men du kan också ha arbetat dig till motsvarande kunskap. Det är meriterande om du tidigare har jobbat i en internationell miljö, eftersom rollen innebär mycket kommunikation med utlandet. Att lätt kunna formulera sig i svenska och engelska i tal och skrift, är en förutsättning för att klara arbetet.

Som person är du positiv och nyfiken och har ett öga för effektivitet och förbättringar. Du är målinriktad, kommunikativ och noggrann i ditt arbetssätt. Du är en duktig förhandlare och har god förståelse för grundläggande avtalsvillkor. Affärssinnet är högt och du har lätt för att se helheten och ta kloka beslut. Inköpsrollen påverkas mycket av omvärldsfaktorer och det är viktigt att du kan prioritera dina uppgifter efter vad som är bäst för bolaget i rådande stund.

Vidare tror vi att du är lösningsorienterad, orädd och ansvarstagande. Du driver ditt eget arbete och tar fullt ut ansvar för dina leverantörskontakter, men när tempot är högt hjälps man åt i inköpsteamet och stöttar sina kollegor.

Du är mycket väl bekant med Officepaketet och har god datorvana. Det är meriterande om du har tidigare kunskaper i EPICOR, men huvudsaken är att du över lag känner dig hemma i att arbeta med affärssystem.

Skulle den här rollen passa dig? Tveka då inte att söka tjänsten på www.soderco.se. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.

Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Richard Thomson
0322-666867
Anders Löfgren
0322-666866
Anders Löfgren
0322-666862
Linda Nydenfeldt
0322-666866
Richard Thomson

Gabrielle Erixon
0322-669669
Richard Thomson
0322-66 68 67
Richard Thomson
0322666867
Fredrik Halvarsson
0763-202750
Fredrik Halvarsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: S&C Bemanning i Vårgårda AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2022
  • Ansök senast: 24 april 2022

Besöksadress

Wallentinsvägen 8, Vårgårda
None

Postadress

Wallentinsvägen 8
Vårgårda, 44737

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024