OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enheten för kommunservice
I Västerviks kommun värnar vi om varje medarbetares arbetsmiljö. Vi vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas i sin yrkesroll. Hos oss ska alla gå till jobbet med en positiv känsla.
I kommunen arbetar vi bland annat med pedagogik, vård och omsorg, samhällsbyggnad, kultur, räddningsarbete och arbetsmarknad. Vi har jobb som är inspirerande och meningsfulla. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag.
Vill du ha ett jobb där din insats är betydelsefull för andra människor? Då passar du hos oss!
Vi söker nu en administratör för vår fordonsenhet.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som kan arbeta med den praktiska hantering av kommunens fordonsflotta. Kommunen har ca 350 fordon under 3,5 ton. Detta kräver fordonskunskap och förmågan att kunna hjälpa våra kunder som hamnar i akuta situationer när t.ex. ett fordon får oväntade problem. En del i tjänsten är att samarbeta med våra externa samarbetspartners och utifrån fordonens skick planera för service och reparationer. I tjänsten kan också ingå att kunna utföra administrativa uppgifter som att boka besiktning eller ersättningsfordon, vid skador.
Utöver detta ansvarar du också för:
• Kontroll av skador på bilar samt kontakt med försäkringsbolag
• Serva kunder
• Hantering av alkolås
• Kontakter med leverantörer, märkesverkstäder och samarbetspartners
• Aktivt inventera utbyte/omplacering av bilar
• Avstämningar inom ekonomi, körjournaler, service av bilar, tankningar
• Hantering elektroniskt nyckelskåp
• Beställa, spärra samt administrera tankkort
• Hantera besiktningar och gastankskontroller
I tjänsten ingår även att utveckla verksamheten så att den möter våra kunders framtida behov och de miljömål som kommunen arbetar mot. En utmaning i tjänsten är att hitta nya logistiska lösningar för de olika resor som görs inom Västerviks kommun.
Din kompetens
Du har minst gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi. Tjänsten kräver i första hand god teknisk fordonskunskap där du genom samtal med förare kan hitta lösningar på akuta problem. God fordonskunskap krävs också för att tillsammans med vår fordonsverkstad kunna planera för service och underhåll av kommunens fordon. Utöver detta behöver du ha logistikerfarenhet för att kunna optimera användandet av kommunens fordon.
Den här tjänsten kräver att du har B-körkort samt har vana av att köra både manuellt- och automat.
Om du har tidigare erfarenhet av att jobba med försäkringsfrågor inom fordonsområdet eller har goda kunskaper inom Lagen om Offentlig Upphandling så är detta meriterande.
Du är praktiskt lagd och kan själv utföra enklare åtgärder som att byta torkarblad, spolarvätska m.m.
Du har en utpräglad servicekänsla och är flexibel. Det är viktigt att du har en god kommunikativ förmåga, en positiv inställning och trivs med att hjälpa människor. Du har en god arbetsstruktur med en hög grad av engagemang i ditt arbete. Du samarbetar bra med andra, men kan också kunna arbeta självständigt. Du är en van datoranvändare som tidigare arbetat i administrativa verksamhetsprogram.
Övrigt
Läs mer om vad Västerviks kommun kan erbjuda dig som anställd hos oss www.vastervik.se/jobba-hos-oss (http://www.vastervik.se/jobba-hos-oss)
Vi tillämpar löpande intervjuer under ansökningstiden så ansök redan idag!
Information
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.