OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Concordia Bus Fleet är Concordia Bus koncernens fleet bolag där bl.a Swebus ingår.Vi har ansvaret för drygt 3000 bussar fördelat på 5 bolag och 4 länder.Vårt ansvar är att anskaffa och finansiera alla koncernens bussar samt hantering av bussflottan vilket bl a innebär inköp, försäljning och ombyggnation.Dessutom är vi ansvariga för att förse koncernens bolag med konkurrenskraftiga busslösningar i samband med anbud för nya trafikkontrakt.Sedan vår start 2006 har vi anskaffat bussar för ca 1.7 mdr SEK och sålt ca 500 bussar.Vi är en av Europas största bussägare och i takt med Concordia Bus koncernens expansion kommer vi att fortsätta växa.Bolaget är i ett uppbyggnadsskeende och nu behöver vi förstärka vår organisation med en administratör/redovisningsassistent som kommer att bli spindeln i nätet i vår organisation.Arbetsuppgifter:Som fordonsadministratör i Concordia Bus Fleet AB kommer du ha hela ansvaret för vår administration.De primära arbetsuppgifterna är kopplade till vår fordonsflotta vilket innebär uppdatering så att korrekta fordonsuppgifter finns i våra interna system, t ex nya fordon, gallra ut sålda fordon samt säkerställa att dessa uppgifter uppdateras i Vägverkets register.Vidare ingår det redovisningsuppgifter, fakturering, fakturakontroll och kontering av fakturor.Du kommer även att arbeta med att vidareutveckla våra administrativa processer inom bolaget samt säkerställa att organisationen följer dem.Kvalifikationer och egenskaper:Vi vill att du har dokumenterade administrativa egenskaper så som ordningsamhet och noggrannhet.Du har arbetat 3-5 års med liknande arbetsuppgifter och har erfarenhet av att utveckla processer, rutiner samt viss redovisning.Som person är du öppen och social, självgående och bra på att prioritera.Du bör också vara initiativrik med förmågan att arbeta självständigt under ansvar.Ditt arbete kommer att innebära många deadlines och det är därför viktigt att du är van att strukturera och planera ditt eget arbete och att kunna sätta upp tidsramar för att möta deadlines.Du kommer att ha viss kontakt med kunder och externa finansiärer varför det är viktigt att du har hög service känsla och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.Även goda kunskaper i talad och skriven engelska är viktigt.I denna tjänst lägger vi stor vikt vid de personliga egenskaperna.Du skall ha god Datavana och kunskap inom Office-paketet, företrädelsevis excel.Fordons-/busskunskap är meriterande.Tjänsten är placerad på Huvudkontoret i Solna och sista ansökningsdag är den 22 november.