OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som tjänsteansvarig för fordon ges ett övergripande ansvar för Region Östergötlands fordonsflotta med målet att uppnå en effektiv fordonsflotta. Du trivs med att vara ansvarig i en koordinerande roll, då din självständighet och ditt driv kommer till sin rätt. Du är ansvarig beställare och kravställare vid upphandlingar av fordon och aktivt stödjer verksamheterna i olika fordonsfrågor.
Centrum för Inköp, service och logistik ansvarar för Region Östergötlands samlade inköps- och materialförsörjningsfrågor samt servicetjänster. Vi är en strategisk funktion som organisatoriskt är placerat i Regionledningskontoret.
Enheten Service- och logistik har ansvar för att tillhandahålla, förvalta och utveckla värdeskapande service- och logistiktjänster regionövergripande. Ansvaret omfattar ett totalansvar för tjänsternas utförande, effektivitet och genomförande.
Vi söker nu en fordonsansvarig för att skapa en effektiv fordonsflotta för regionens verksamhetsbilar.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
I den nya tjänsten som tjänsteansvarig för fordon ges ett övergripande ansvar för Region Östergötlands fordonsflotta. Tjänsten innebär initialt att bygga upp ett arbetssätt och en struktur.
Tjänsteansvarig för fordon innebär ett ansvar för att:
* Utveckla och samordna regionens fordonsflotta med målet att uppnå en effektiv fordonsflotta
* Framarbeta styrande dokument och stödjande rutiner och arbetssätt inom området samt att dessa utvecklas och anpassas till de förändringar som sker
* Säkerställa att relevanta lagar, fastlagda regelverk samt internt fastställda riktlinjer följs och anvisningar tillämpas inom området
* Vara ansvarig beställare och kravställare vid upphandlingar av fordon och därigenom ansvara för att avtal utformas efter regionens samlade behov och målsättning samt att tecknade avtal inom området efterlevs
* Aktivt stödja verksamheterna gällande fordonsfrågor såsom fordonshantering, val av fordon, val av bränsle, försäkringsfrågor vid fordonsskador, beställa fordon och avyttra fordon etc
* Utveckla och följa upp ovan nämnda ansvarsområden
Profil
För att lyckas i rollen som Fordonsansvarig på Region Östergötland ser vi att du har minst två års relevant erfarenhet från fordonstät verksamhet med liknande arbetsuppgifter som ovan samt en relevant eftergymnasial utbildning. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Vidare ska du ha goda kunskaper i Officepaketet och vara van att arbeta i olika system.
B-körkort är ett krav för tjänsten.
Du trivs med att vara ansvarig i en koordinerande roll, då din självständighet och ditt driv kommer till sin rätt. Du har ett positivt synsätt i ditt arbete och ser möjligheter och lösningar i stället för problem när du står inför utmaningar. Din mycket goda kommunikationsförmåga kombinerad med din öppenhet skapar ett gott samarbete med kollegor, chefer och leverantörer. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i den här rekryteringen.
Vad erbjuder Region Östergötland dig?
Region Östergötland har ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Hos oss jobbar många engagerade människor mot samma mål - att göra skillnad på riktigt. Vissa möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Oavsett yrkesroll är det du och vi tillsammans som arbetar för östgötarnas hälsa framåt.
Ansökan
Är du intresserad av tjänsten? I den här rekryteringen samarbetar Region Östergötland med Jefferson Wells. För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Eva Wisth på 011-19 18 97 eller eva.wisth@jeffersonwells.se
Sista ansökningsdag är 26 januari 2023.
Välkommen med din ansökan!