OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Schenker Åkeri är ett av Sveriges största åkerier och de är ett helägt dotterbolag till DB Schenker. Företaget är verksamma på 14 orter runt om i landet och transporterar årligen 1,9 miljoner ton gods. Därtill har Schenker Åkeri en omsättning på omkring 1 miljard, har 1000 anställda och 1000 fordon.
För Schenker Åkeri är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Du blir hos företaget en del av ett globalt logistiknätverk där de tror att den enskilda individens glädje och engagemang gör skillnad. De eftersträvar en trygg och hälsosam arbetsmiljö där de är måna om att skapa utrymme för varje medarbetares trivsel och kompetensutveckling.
Är du administrativt stark och lockas till en fordonsrelaterad bransch? Trivs du i en fartfylld och föränderlig arbetsmiljö med breda kontaktytor, både internt och externt? Vi söker nu dig som vill utvecklas tillsammans med Schenker Åkeri AB i en ny, spännande roll som Fordonsansvarig!
Hos Schenker Åkeri AB välkomnas du in i rollen som Fordonsansvarig med en gedigen introduktion, vars syfte är att ge dig en god verksamhetsförståelse och stabil grund att stå på. Du blir här en del av en matrisorganisation, där du arbetar med att funktionellt leda och motivera andra i det dagliga arbetet. I rollen ansvarar du för att de 1000 fordon som används till transporter runt om i landet nyttjas på ett korrekt sätt. Därtill ansvarar du för att fordonen byts ut, repareras och underhålls i enlighet med vad som är planerat och avtalat. Du arbetar som administrativt ansvarig i flera system rörande verksamhetens fordon och håller dig kontinuerligt uppdaterad om vilka fordon som ska tas ur drift, vilka som behöver hyras in, vilka som ska flyttas mellan orter och liknande uppgifter. Du får den information du behöver dels från system, dels från lokalt fordonsansvariga på orter runt om i Sverige. Rollen innebär breda kontaktytor både internt och externt och du arbetar både självständigt och i samarbete med andra. Du har en variationsrik arbetsdag som innehåller både repetitiva arbetsuppgifter och utmaningar som behöver lösas med kort varsel.
* Gymnasial utbildning. Eftergymnasial utbildning är meriterande
* Erfarenhet från administrativ roll
* Erfarenhet från åkeri- eller fordonsbranschen är meriterande
* God system- och datavana
* Mycket god kunskap i svenska samt god kunskap i engelska, i tal och skrift
Du som söker tar ett stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid och med hög kvalitet. Du har en naturlig förmåga att skapa och bibehålla relationer på alla nivåer såväl inom organisationen som externt. Därtill har du förmågan att motivera och få med dig andra människor för att skapa resultat. Du har ett stort intresse för att hjälpa andra, sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Då du förstår vikten av struktur och ordning i ditt arbete är du metodisk, systematisk och planerar uppgifterna innan du sätter igång. Vidare är du analytiskt lagd och kan snabbt skapa en förståelse för en stor mängd information och se eventuella fel.
Information och ansökan
Den här tjänsten är en direktrekrytering som görs av Bravura, vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Schenker Åkeri AB.
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Hisings Backa
Lön: Enligt överenskommelse
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!