Fordonsansvarig till Schenker Åkeri i Södertälje

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Schenker Åkeri är ett helägt dotterbolag till DB Schenker. Vår verksamhet består av hämtnings-, distributions- och fjärrtrafik inom DB Schenkers inrikes nätverk för gods och paket samt temperaturkontrollerade varor. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!
Vi värnar om våra medarbetare och hos oss vill vi att du skall känna dig trygg. Vi erbjuder våra medarbetare en noggrann introduktion, ett spännande arbete med en välskött fordonsflotta och arbetskläder av god kvalité. Du får trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat. Utöver detta erbjuder Schenker Åkeri även:


* Friskvårdsbidrag och Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat

* Utveckla verksamheten med huvudansvar fordon i den lokala driften
* Ansvar för att våra fordon och hanteringsutrustning är trafik- och funktionsdugliga enligt gällande lagar och förordningar
* Vara spindeln i nätet för vår dagliga fordonsplanering och se till att exempelvis service och reparationer optimeras genom daglig kontakt med våra leverantörer
* Tjänsten innebär att i arbetet varva teoretiskt analysarbete av fordonspark med praktiska arbetsuppgifter. Det kan vara allt från start av fordon, utbildning av färdskrivare i bil till kvalitetsuppföljning och registrering

Som person är du drivande, utåtriktad, arbetar strukturerat och är noggrann till din natur. Du är ansvarsfull samt proaktiv och trivs med ett högt tempo.

Du gillar problemlösning, är synlig i det dagliga arbetet och ser möjligheter i det mesta. Du har kvalitet som ledstjärna, även under tidspress. PC-vana anses som krav då en stor del av tjänsten innebär att arbeta med ett kraftfullt Fleet Management system samt Microsoft Office.

Din förmåga att arbeta i team är mycket viktig och du trivs i rollen att supportera våra affärsområden.

Krav


* Grundläggande teoretiska och praktiska teknikkunskaper gällande fordon med mycket god kunskap om moderna lastbilar
* Självständigt kunna avhjälpa och reparera enklare fel samt ha en god förmåga att hjälpa och instruera kollegor vid problemlösning
* Goda kunskaper inom Officepaketet, främst Excel
* Erfarenhet och kunskap om terminal- och logistikverksamhet
* Körkortsbehörighet CE

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med en provanställning.
Din ansökan med CV och personligt brev skickar du in via vårt rekryteringssystem senast den 14 oktober.
Om du har frågor till tjänsten kan du kontakta Platschef Erik Alsmo: erik.alsmo@dbschenker.com.
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker Åkeri AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 oktober 2021
  • Ansök senast: 5 november 2021

Besöksadress

Cylindervägen 5
None

Postadress

Cylindervägen 5
VARBERG, 43232

Liknande jobb


Bilmekaniker

Bilmekaniker

23 december 2024

22 december 2024

20 december 2024