OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en administratör som inte har något emot lite smuts under naglarna? Har du ett visst fordonsintresse och gillar omväxlande arbetsuppgifter? Låter det lockande att ena timmen sitta och fakturera kunder för att i nästa träffa Berit i hemtjänsten och visa hur den nya elbilen ska laddas? Om du fortfarande läser med intresse är du välkommen till oss!
Ekonomistaben på samhällsbyggnadskontoret söker nu en snabbfotad och stresstålig fordonsassistent som tycker om att springa snabbt men samtidigt är noggrann.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer tillhöra fordonsenheten på Ekonomistaben som ligger under Samhällsbyggnadskontoret. Ekonomistaben består i dagsläget av åtta medarbetare där två på heltid arbetar med kommunens fordon och vi söker nu en ny kollega till dessa. Fordonsenheten anskaffar och hyr ut fordon och maskiner till hela kommunen och kommunkoncernen. Totalt omfattar verksamheten ungefär 500 fordon varav cirka 350 är personbilar.
Arbetsuppgifter som hör samman med tjänsten är av både det administrativa slaget såsom arbete i fordonssystemet, boka besiktningar, fakturahantering samt mer praktiska arbetsuppgifter som att lämna ut bilar till kunder och hämta nya däck. Då verksamheten är kundfokuserad ser vi gärna att du har stort servicemedvetande. Din ordinarie arbetsplats är placerad i Stadshuset men du kommer även befinna dig en del i Moraberg där en del fordon tillfälligt förvaras.
Vem är du?
Vi söker dig som tycker om att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter och har en förmåga att själv kunna prioritera det som är viktigast för stunden. Du måste ha en viss stresstålighet och vara självgående. Meriterande är om du har liknande arbetsuppgifter i bagaget, är praktiskt lagd, har kundvana och att du har ett visst fordonsintresse.
Krav:
- Du innehar minst B-körkort
- Gymnasieexamen
- Du kan formulera dig bra på svenska i både tal och skrift
Meriterande:
- Tidigare erfarenhet av arbete med fordon
- Tidigare erfarenhet av kundservice
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder dig
Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt.
Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida:
https://www.sodertalje.se/formaner
På samhällsbyggnadskontoret kommer du sitta tillsammans med trevliga kollegor i nyrenoverade lokaler som är anpassade efter ett aktivt arbetssätt.
Arbetstid: Dagtid, årsarbetstid
Varaktighet: Tillsvidare
Välkommen till oss!
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Bakgrundskontroller görs regelbundet på samtliga våra anställda.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.