Fordonssamordnare/kontorsvaktmästare med IT-kompetens

Fordonssamordnare/kontorsvaktmästare med IT-kompetens

Arbetsbeskrivning

Hallstahammar är en liten kommun med stora möjligheter där du som medarbetare är en viktig del av någonting större. Du är med och skapar en kommun där utveckling, kreativitet och nytänkande är viktiga delar av vår vision för framtiden.

Tjänsten är en kombinationstjänst ca 50/50 och arbetsplatsen är kommunhuset där det finns ca 100 medarbetare. Du kommer att ingå i enheten kundcenter som tillhör kommunstyrelsen.

ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som fordonssamordnare är en administrativ samordning av kommunens fordon. Det innebär att du kommer att arbeta självständigt men att det i uppdraget även ingår samarbete med många funktioner, både inom organisationen och med externa aktörer. I kommunen finns ca 120 fordon.
Som fordonssamordnare ansvarar du för att upprätta samtliga avtal avseende driftfordon samt för kommersiella kontakter när det gäller fordonsparken. Du upprättar förfrågningsunderlag inför upphandling utifrån den policy och de riktlinjer som styr kommunens fordonsinnehav, i nära samverkan med upphandlingsenheten. Du ansvarar för budget samt kontering och fördelning av fakturor gällande samtliga fordon.
Du medverkar till att god fordonsekonomi uppnås genom att tillgång till rätt fordon och information finns för verksamhetens behov. Med hjälp av digitala verktyg analyserar du och ser till att fordonsflottan är optimal och har rätt antal fordon i verksamheterna. Utöver detta ser du till att samtliga fordon kommer till besiktning, service, tvätt och får däckbyte enligt befintliga rutiner. Du har också kontakt med försäkringsbolag vid skadeanmälningar.

Som kontorsvaktmästare utför du intern service till kontorsarbetsplatser och mötesrum i kommunhuset. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
- Ansvara för godsmottagning och leveranser till mottagare i kommunhuset
- Ansvara för support av teknisk utrustning samt enklare felsökning i möteslokaler t ex teams, kablage och ljudutrustning
- Utföra den skötsel i och utanför huset som fastighetsskötare inte gör samt beställa arbete från fastighetenheten vid behov
- Intern service t ex papper till skrivare, kopiering samt viss cafeteriatjänst vid behov m.m
- Hantera returpapper, kartonger, sopor, källsortering, elektronikskrot
- Vara delaktig gällande verksamhetsflyttar, stora som små
- Flytta möbler och andra tyngre föremål, sätta upp tavlor, hyllor, whiteboards mm
- Vid behov vara avlösare i receptionen vilket innefattar administrativa uppgifter.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning gärna med praktisk inriktning eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig. Vi utgår från att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har god datorvana och goda kunskaper i Office-programmen gärna även vana från elektroniska ärendehanterings- och dokumentationssystem. Du är tekniskt lagd med god erfarenhet av att hantera AV-utrustning och du har kunskap om lås och larm. Du är en administratör och gillar att jobba med siffror. Eftersom jobbet som kontorsvaktmästare är ett fysiskt krävande som innebär tunga lyft är det av stor vikt att du har god fysik. B-körkort är också en förutsättning i detta arbete.

Som person klarar du av att ha många saker på gång samtidigt och du är kreativ på så vis att du bidrar med nya idéer och perspektiv på frågor som behöver lösas nu och på längre sikt. Du tar egna initiativ och har ett driv som gör att du kan arbeta självständigt och ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Då rollen innebär många kontaktytor behöver du vara utåtriktad och ha förmågan att skapa goda relationer. Du har en god servicekänsla och miljötänk och ett mycket gott bemötande. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Som medarbetare i Kundcenter arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Du delar självklart vårt gemensamma förhållningssätt; vi vet vårt uppdrag, vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. Hos oss får du möjlighet till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid, semesterväxling och friskvårdsbidrag.

Hallstahammars kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunsekreterare Carina Iwemyr
0220-240 03
Lönechef Mari Högberg
0220-241 88
HR - chef Helene Mårtén
0220-24088

Sammanfattning

Besöksadress

Hallstahammar Hallstahammar
None

Postadress

Prästgårdsgatan 1
Hallstahammar, 73480

Liknande jobb


25 november 2024

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024