Fordonssamordning/reception

Fordonssamordning/reception

Arbetsbeskrivning

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles 3 300 medarbetare gör Gävle tryggare för äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!

Enheten Internservice består av tre funktioner och 17 medarbetare. Vi tillhandahåller interna tjänster till samtliga verksamheter inom Välfärd Gävle. Våra tjänster är IT-administration, diarie, reception, fordonssamordning, GDPR, posthantering med mera. Vi tillhandahåller interna tjänster både till chefer, medarbetare och kunder.

ARBETSUPPGIFTER
I ditt arbete med fordonssamordning kommer du att ha ett uppdrag som innefattar taktisk och operativ samordning vad gäller sektorns fordonspark. Det innebär bland annat att vara stöd till chefer vid utbyte/beställning av fordon, bereda beslutsunderlag samt föredragande i fordonsrådet, samarbete med fordonsuthyraren Gävledrifts och service. I ditt uppdrag ingår det även att du ska arbeta i receptionen.

KVALIFIKATIONER
För att söka den här tjänsten ska du ha en slutförd och godkänd gymnasieutbildning. Du ska ha erfarenhet och intresse av fordon och fordonsfrågor, som t.ex. fordonadministration. Du ska ha goda färdigheter i Microsoft officeprogrammen samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska och engelska. Du ska ha erfarenhet av arbete med fysisk kundmottagning. Kopplat till ditt uppdrag att bemanna receptionen är det meriterande om du har erfarenhet av att bemöta människor i kris,

För att trivas i det här uppdraget bör du kunna hantera stress på ett konstruktivt sätt och bibehålla ett gott humör vid press och motgångar. Du är säker i osäkra sammanhang, står upp för egna åsikter, har mod att säga ifrån och förmåga att skilja på sak och person. Du har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. Du har en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt. Du organiserar och planerar ditt arbete väl och slutför det som har påbörjats och håller deadlines. Du har lätt för att fokusera på kundens behov och uppnå god kundtillfredsställelse.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gävle kommun, Välfärd Gävle
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 mars 2020
  • Ansök senast: 19 april 2020

Liknande jobb


25 november 2024

22 november 2024