OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du nyfiken på att jobba med reglering av fordonsskador? Vi söker en kollega till vår fordonsgrupp som vill jobba under eget ansvar och kan bidra till verksamhetsutveckling. Vi tror att du är i början av din karriär eller nyligen avslutat dina högskolestudier. Vi kan erbjuda dig en spännande tjänst på vår försäkringsavdelning där du får möjlighet att växa tillsammans med kompetenta kollegor på en trevlig arbetsplats.
Kammarkollegiet fungerar som statens försäkringsbolag där vi arbetar med riskhantering och skadereglering för statliga myndigheter och stiftelser. Försäkringsavdelningen är placerad i Karlstad och har nyrenoverade lokaler i Karolinen. Som medarbetare på Kammarkollegiet har du en aktiv del i verksamhetens utveckling och på medborgarnas uppdrag arbetar du för att bidra till att bygga och bevara Sveriges demokrati.
Arbetsbeskrivning
I rollen som fordonsskadereglerare hos oss arbetar du i nära samarbete med dina kollegor i och utanför fordonsgruppen. Arbetet innebär mycket kontakt med andra försäkringsbolag, myndigheter och privatpersoner. Som skadereglerare hos oss har du även en aktiv roll i utveckling av våra tjänster gentemot kund och vår interna handläggning. Tjänsten innebär handläggning av ärenden som varierar i omfattning och komplexitet, från enklare rutinarbete till mer omfattande utredningar. Du gör självständiga ansvarsbedömningar och reglerar ersättning till kunder utifrån försäkringsvillkor, lagar och förordningar.
Är du vår nya kollega?
Vi söker dig som har:
• relevant högskoleutbildning
• god analytisk förmåga
• aktuell erfarenhet av rådgivning eller handläggning gentemot kund
• hög digital mognad
• mycket god förmåga att på ett tydligt och välformulerat sätt kunna uttrycka dig på svenska muntligt och skriftligt
Det är meriterande om du har:
• aktuell praktisk erfarenhet som skadereglerare på försäkringsbolag
Personliga egenskaper
För att lyckas i din roll är det viktigt att du är analytisk och har förmågan att fatta självständiga beslut samtidigt som du är en lagspelare som tar ansvar för helheten och verksamhetens bästa. Arbetsuppgifterna ställer krav på mycket god samarbetsförmåga samt att du är serviceinriktad, initiativtagande och lösningsfokuserad. Som person är du trygg, hjälpsam och bemöter andra med vänlighet och respekt. Du är noggrann, självgående och kan strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt samtidigt som du bidrar till arbetsgruppen och verksamhetens utveckling.
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder.
Mer information
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Karlstad.
Tillträde snarast (enligt överenskommelse).
Ansökan
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 7 september 2023.
Kontaktpersoner
Johanna Gund, enhetschef sakenheten, 054-22 12 06
Karin Edstrand, SACO-S, telefon 08 - 700 08 48
Lisa Ericsson, ST, telefon 08 – 700 06 40
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26