OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholms Hantverksförening bildades 1847 och är en intresseorganisation för Hantverksföretag i Stockholm. Hantverksföreningen är också huvudman för Hantverksakademin, som är en gymnasial friskola med ca 500 elever, och som också driver en lärlingsutbildning för vuxna enligt särskild förordning. Föreningen administrerar även verksamheten inom Hantverkarnas Riksorganisation samt en rad stiftelser och fonder. Föreningen förvaltar även egna fastigheter med bostäder och lokaler. Verksamheten har totalt omkring 60 anställda och omsätter årligen cirka 80mkr. Vi söker nu en föreningsadministratör som skall handlägga, administrera och utveckla föreningsverksamheten inom föreningen. Arbetet handlar mycket om medlemsfrågor i allt från att sköta medlemsregister för såväl Stockholms Hantverksförening som Hantverkarnas Riksorganisation som till att vara sekreterare vid styrelsemöten och verkställa beslut. I tjänsten ligger även att administrera stipendiefrågor. Den person vi söker får gärna ha erfarenhet från föreningsarbete och vana att arbeta med ideellt valda styrelsepersoner. Eftersom tjänsten innehåller en del skrivande som protokoll, underlag till beslutsfattare och korrespondens med medlemmar, branschorganisationer och myndigheter, bör sökande tycka om att skriva. När det gäller utbildningsbakgrund tror att någon form av eftergymnasial utbildning är nödvändig, t ex samhällsvetenskaplig eller juridisk