OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
I din roll som Kanslist blir du en viktig länk mellan klubben och medlemmarna som håller kontakten med Stockholms ishockeyförbund samt andra föreningar. Du har en bred ekonomisk och administrativ roll där du kommer ansvara för löner, deklaration, bokföring, LOK stöd, uppdatering av hemsidan samt underhåll av medlemsregister. Vidare kommer du också att koordinera föreningens olika arrangemang såsom läger och cuper. Du kommer ha ett nära samarbete med föreningens styrelse, ledare och anställda på Täby kommun.
Arbetets omfattning: Deltid, mån-fred
Om företaget
1949 bildas IFK Täby Hockey och 2009 blev Täby HC en självstyrande förening.
Täby HC är en ungdomsförening som har blivit en av de mest framgångsrika i Stockholm de senaste åren, med flera guld i Mitt i Cupen och ett grundmurat bra rykte i hela Sverige.
2010 blev Täby HC utsedd till mönsterförening av Svenska ishockeyförbundet inom ramen för Ungdomsakademin – Svenska Ishockeyförbundets satsning. Med detta som grund arbetar vi för att barn och ungdomar ska ha en meningsfull och rolig fritid inom
ishockeyn.
2015 fick klubben pris som "Årets förening" av Stockholms Ishockeyförbund med motiveringen: "IFK Täby bedriver sin ungdomsverksamhet helt enligt Percy Surtells önskan och värderingar, vilket innebär att såväl bredd som viss elitsatsning tillgodoses. Juryn anser vidare att IFK Täby HC:s förmåga att bedriva sin ungdomsverksamhet är ett föredöme för ungdomshockeyn i Stockholm"
Din profil
Kompetenskrav: För att lyckas i rollen som Kanslist ser vi gärna att du har minst 2 års erfarenhet som ekonomiassistent eller motsvarande. Du är en god administratör och kan självständigt ta och fatta egna beslut.
Kommunikation och Service är viktigt för dig, likväl som att du är prestigelös och rycker in där det behövs.
Personliga egenskaper: För att trivas i denna roll bör du vara en föreningsmänniska med stort intresse för idrott och ungdomsverksamhet, gärna ishockey men inget krav. Du motiveras av att arbeta självständigt och strukturerat i en organisation där dina arbetsinsatser gör skillnad.
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Margareta Meek på telefon 070-942 59 95 alt. margareta.meek@2complete.se
Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi tillsätter tjänster inom hela tjänstemannaområdet från juniora tjänster till chefer- och specialister.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Carlson
Joel Claeson
Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström
Caroline Lüning
Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson