OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Project Sales Forenom Sverige
Om Forenom
Forenom expanderar kraftigt i Sverige och söker därför en engagerad och motiverad Project Sales Coordinator som brinner för att göra affärer och att skapa goda kundrelationer. Forenom är en utpräglad entreprenörsorganisation där glädje, kreativitet och hårt arbete står i fokus. Vi gör nu en spännande tillväxtresa och söker därför dig som vill vara med och ta Forenom till nya höjder. Forenom hyr ut tillfälliga boenden till företag och privatpersoner. Vi växer och kan idag erbjuda ca 8 000 boendealternativ för främst företag i Norden och Europa.
Vilka är vi:
Projektavdelningen består av ett mindre team på fyra personer där du arbetar med att hjälpa våra kunder att lösa deras boendebehov.
Vi utmanar oss själva, normer och branschen. Vi är ett team av passionerade, kreativa och engagerade människor som inte räds hårt arbete.
Våra kärnvärden representerar kurage, 100-procentigt öppet sinne och det faktum att vi åstadkommer mer tillsammans. Vi anser att vi är bättre tillsammans och att vi inspirerar varandra till att uppnå det bästa möjliga.
Din profil
Du har minst tre års vana av försäljning. Har du erfarenhet från fastighets/logibranschen är det ett stort plus. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Vidare är du van att arbeta i CRM-system, har du erfarenhet från Salesforce är det meriterande. Du är en lagspelare av rang och delar våra värdeord till 100%.
Arbetsuppgifter
Du tar hand om hela kundresan från början till slut där behovsanalysen är av stor vikt.
Rollen bygger på B2B-försäljning, samt primärt fokus på projektorienterade kunder. Du arbetar ca 50% med kunden och 50% med att hitta rätt boendelösning. Rollen består av eget uppsökande av potentiella projekt, kontakt med projektledare och nya kunder samt hitta lösningar på kundernas boendebehov.
Kundgruppen är bred och varierande med fokus på projektorienterade kunder. Projektavdelningen på Forenom bidrar även aktivt till Forenoms fortsatta expansion. Du är med och påverkar Forenoms framtida säljarbete i en positiv riktning.
Vad behövs för att lyckas i denna roll:
Minst tre års erfarenhet av försäljning b2b.
Du är positiv, engagerad och älskar att jobba med försäljning.
Du är en problemlösare och drivs av att hitta bästa lösningen för kunden.
Vana att bygga långvariga relationer med kunder, fastighetsägare och leverantörer
God servicevana och förståelse för att alltid sätta kunden främst
Du trivs i en aktiv vardag där du får stor frihet att lösa dina arbetsuppgifter.
Du är duktig på att skapa relationer, kommunicera och att vara en lagspelare.
Forenom är ett internationellt företag, därför krävs det att du talar och skriver engelska helt obehindrat samt talar minst ett skandinaviskt språk flytande.
Övriga språk är en merit, Forenom arbetar med mångfald och våra kunder kommer från olika länder varför extra språkkunskaper är en meriterande.
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställning.
Placeringsort är Göteborg.
Forenom har kollektivavtal med Unionen och HRF.
Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Är detta en tjänst för dig?
Tveka inte att skicka in din ansökan till:
Project Area Manager, Karin Lagerquist
karin.lagerquist@forenom.com