Föreståndare till Orana AB

Arbetsbeskrivning

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister – via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.


Marknadsledande KBT-behandling
Orana behandlingshem har arbetat i 30 år med utredning och behandling av ungdomar med svår psykiatrisk problematik. De har framför allt en lång erfarenhet av svåra ångeststörningar, sexuella övergrepp, självskadebeteende, ätstörningar, suicidförsök och neuropsykiatriska funktionshinder.
Orana har idag 22 behandlingsplatser fördelat på två behandlingshem, Orana Äsphult och Orana Christianstad, samt ett flertal utslussningslägenheter i Kristianstad.


Arbetsbeskrivning
Föreståndaren har ett totalansvar för enhetens verksamhet utifrån fastställd strategi. Det innebär att verksamheten ska ha en anpassad organisation som kan leverera en kvalitativ och effektiv behandling.

Till föreståndarens viktigaste ansvarsområden hör;
• Ansvara för enhetens ekonomiska resultat samt den ekonomiska planering för verksamheten, såsom budget, månadsbokslut, prognoser och lönehantering
• Fungera som arbetsledare för personalen som ingår i enheten
• Ansvara för nyrekrytering samt introduktion och information som rör anställningen
• Ansvara för uppföljning av sjukskrivningar, och medverka i rehabiliteringsarbetet

Föreståndaren rapporterar till Verksamhetschefen och Kvalitetschefen.

Vem är du?
För att vara intressant för denna tjänst vill vi att du har en adekvat högskoleutbildning med ledarskapsutbildning (gärna inom HR) eller motsvarande. Du besitter även god kännedom om organisationsutveckling och har efarenhet/utbildning i kvalitetsledning. Vktigt för denna tjänst är den personliga lämpligheten där organisations- och struktureringsförmåga tillsammans med förmågan att kunna fatta beslut är avgörande.

Du behöver även ha en god samarbetsförmåga, initiativförmåga, förmåga att motivera och entusiasmera dina medarbetare samt kunna hantera stressituationer.

Rollen kräver att du, har erfarenhet av liknande arbete som ledare, har kunskap om lagar och avtal inom området samt att du har ett ekonomiskt sinne och intresse för verksamhetsutveckling.

Kontaktperson
Du söker tjänsten via www.experis.se. Vi föredrar att du, i ett och samma dokument, bifogar både CV och ansökan i din profil. Lyft fram varför du är intresserad av och hur du matchar dig själv mot den utställda annonsen. Har du flera frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mats Åhlander på Experis på telefon 044-20 38 63 alternativt kollega Catharina Platoff på telefon 044-203868.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 18 juni 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


22 november 2024

Vårdenhetschef till Seldingerenheten

Vårdenhetschef till Seldingerenheten

21 november 2024

Enhetschef till psykiatrisk mottagning, Ale

Enhetschef till psykiatrisk mottagning, Ale

21 november 2024