OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjlighet att söka jobb hos oss och bli en i teamet.
Nu söker vi en föreståndare/verksamhetschef till Lotsen HVB och Fyren stödboende i Skellefteå.
I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om oss
Lotsen HVB är en välfungerande och strukturerad verksamhet med mycket engagemang. Verksamheten är ett mindre och familjärt boende med åtta platser som ligger i ett villaområde centralt i Skellefteå. Enheten riktar sig till pojkar 14-18 år med beteendeproblematik, psykosocial problematik, begynnande missbruk, kriminellt beteende och NPF. Lotsen HVB tar emot placeringar enligt SoL samt LVU och kan ta emot pojkar från hela Sverige.
Vi arbetar salutogent, motivationsstödjande och lågaffektivt. På Lotsen använder vi oss av den anknytningsbaserade metoden Connectför att bygga upp ungdomens sociala, kognitiva och praktiska färdigheter med stor vikt vid empatiträning. Andra delar av vårt behandlingsupplägg är ADAD, ÅP, MI, A-CRAoch familjebehandling. Vi kan även erbjuda ADHD-coachning samt evidens- och manualbaserade metoder för att träna upp arbetsminnet. Avgörande är att bygga ärliga relationer och visa varje ungdom att vi alltid finns där för var och en.
Fyrens stödboende tar emot ungdomar 16-20 år med psykosocial problematik som behöver stöd, uppmuntran och trygghet för att kunna ta steget ut i vuxenlivet. Vi jobbar efter Humanas kvalitetsmanual ”Tryggstöd”. Vi fungerar ofta som utslussalternativ från närbelägna Lotsen HVB.
Om tjänsten
Som föreståndare/verksamhetschef hos oss på Lotsen HVB och Fyren stödboende blir du en viktig del i regionens Ledningsgrupp och där kommer du ha stort stöd i att leda och utveckla verksamheten du ansvarar för. I Humanas organisation finns även tillgång till en rad olika utbildningsmöjligheter samt stödfunktioner inom HR-frågor, ekonomi och kvalité. Du lägger upp ditt arbete med ”frihet under ansvar” och det finns även möjlighet att jobba på distans vissa dagar i veckan.
Du kommer huvudsakligen att arbeta med:
- Verksamhets-, personal- och arbetsmiljöansvar
- Löne- och annan ekonomisk rapportering
- Dokumentation
- Stötta personalen vid externa kontakter med socialtjänst och andra myndighetskontakter
Vem är du?
Som föreståndare/verksamhetschef är du intresserad av att arbeta konkret med behandling och kombinera detta med coaching och tydligt ledarskap. Hos oss förväntas du vara en lösningsfokuserad, stresstålig, trygg och tydlig chef som får verksamheten att genomsyra en god vård. Genom att leda och fördela arbetet utifrån Humanas värdegrund och evidensbaserade metoder för individuell vård är du en del i att kvalitetssäkra samt utveckla verksamheten. På så sätt bygger du också din ledarskapsutveckling i vår organisation.
- Du är utbildad socionom, beteendevetare eller har annan adekvat högskoleutbildning enligt föreskrifter på IVO.
- Du har flera års yrkeserfarenhet med kvalificerat behandlingsarbete inom HVB-verksamhet
- Du har tidigare erfarenhet av en arbetsledande roll med personalansvar.
- Det är även meriterande om du har erfarenhet av Connect, LAB och/eller annan evidensbaserad metod.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Du behärskar svenska i tal och skrift samt har god datavana.
Övrigt:
Manuellt B-körkort krävs för tjänsten.
Utdrag ur Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister för personal vid HVB erfordras alltid före anställning. Se Blankett.
Har du frågor om den här tjänsten är du välkommen att kontakta regionchef Karolin Norlén Järpeskog på karolin.norlen@humana.seeller Maria Bergvall på maria.bergvall@humana.se
Tjänstgöringsgrad och arbetstid: 100 %. Arbetstiden är vardagar mellan kl. 8-17, med viss jourtjänstgöring kväll och helg.
Lön: Sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Vi tillsätter tjänsten enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag är den 8/1-2023.
Att jobba på Humana
På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Vi satsar på kompetensutveckling för våra chefer genom bland annat mentorprogram, ledarträffar, ledarutvecklingsprogram samt Humanas digitala lärportal Humana Academy.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på Humana https://www.humana.se/jobb
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Under rekryteringsprocessen kan du komma att få genomgå telefonintervjuer, tester, kompetensbaserade intervjuer samt eventuellt arbetsprov.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult