OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
I rollen som Företagsekonomisk Rådgivare kommer du ansvara för egna kunder och arbeta i
ett team där ni tillsammans ansvarar för ekonomin ute hos företagen.
Du kommer bland annat arbeta med
• Utveckling, uppföljning och analys
• Bokslut och årsredovisning
• Budget- och prognosarbete
• Skapande och säkerställande av rutiner och processer
• Strategisk och operativ projektledning
Din profil
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av arbete inom ekonomistyrning samt en
universitets- eller högskoleutbildning inom företagsekonomi i grunden. Har du tidigare arbetat
som konsult inom ekonomistyrning är det en stor fördel då du kommer arbeta ut mot flertalet
kunder samtidigt. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med mindre börsnoterade bolag
samt varit med vid en notering så ses detta som väldigt meriterande.
Du bör vara en prestigelös person som hela tiden strävar efter utveckling och förbättring, både
för dina kunder som för dig själv och dina medarbetare. Du gillar att arbeta i team och är
professionell i ditt bemötande, samt strävar alltid efter att leverera rådgivning med hög
kvalitet.
Då du har ansvar för kundkontakten är kommunikation och lösningsfokus två viktiga faktorer.
I rollen ges du hela tiden möjlighet att utvecklas, ingen är ju fullärd! Du bör därför trivas i att
få feedback och hela tiden arbeta för att bli den bästa i det du gör, samtidigt som du hjälper
kunderna att bli just det, bäst.
Viktigt att man kan arbeta digitalt och vara flexibel, som konsult måste man vara beredd på toppar och dalar av arbete.
Intresse för att nätverka är också viktigt.
Lagspelare som gärna är med och coachar och utvecklar dem juniora medarbetarna.
Din erfarenhet
Universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi.
Minst 5 års erfarenhet inom controlling och/eller ekonomistyrning.
Vana av kundansvar och coachning av juniora medarbetare.
Analytisk.
Prestigelös och utvecklingsinriktad som person.
Erfarenhet som konsult och projektledare.
Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.
Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
0739-17 92 12
Maria Danielsson
08-58711731
Linn Kimreus
Martin Andersson
073-5179044
Erica Odenmyr
0708257657
Sadat Maxhuni
0734323735
Ida-Maria Bruhn
Ida-Maria Bruhn
08-587 117 00
Karin Degerlund Lindgren
0722277902