OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en företagsinredare med stor passion för inredning och försäljning! Du drivs av att jobba i ett högt tempo i en snabbväxande miljö och du agerar hela tiden för att överträffa kundernas förväntningar. Med IKEAs värderingar i ryggen fattar du dagligen beslut som gynnar våra kunder genom att effektivisera och leverera relevanta, smarta, funktionella och kreativa inredningsförslag.
Vi söker dig som:
• Vill maximera försäljningen inom ditt ansvarsområde genom din kunskap om företagskunden och IKEAs kompletta sortiment och servicetjänster
• Har lätt för att möta alla typer av människor, skapar långsiktiga samarbeten med våra företagskunder och säkrar en kundupplevelse som överträffar företagskundens förväntningar
• Leder dig själv i det dagliga arbetet, är strukturerad och noggrann
• Gärna har erfarenhet av att inreda offentliga miljöer och kontor
• Älskar att hålla presentationer inför en större publik och alltid prioriterar teamet före jaget!
Det är meriterande om du har utbildning och/eller erfarenhet inom Interior Design samt att du har vana av att arbeta i Office-paketet och har kunskap i ritprogrammet Revit. B-körkort är ett krav.
EN DAG I DITT LIV MED OSS
Att jobba som företagsinredare innebär att du kommer skapa kompletta inredningslösningar till företag och verksamheter så som kontor, butiker och frisörsalonger. Det kan vara allt från att planera det stora kontoret med 500 anställda till det lilla nyöppnade caféet inne i centrum som behöver vår expertis till att inreda deras verksamhet. Du kommer att jobba tillsammans med säljare/projektledare, där ni tillsammans driver hela sälj- och planeringsprocessen från första möte till implementering av projektet samt uppföljning.
Du kommer bland annat:
• Ta kontakt med nya kunder och sälja in vår tjänst som företagsinredare
• Ha uppstartsmöten med företagskunder där en ingående behovsanalys görs
• Planera och presentera kompletta och smarta inredningslösningar
• Rita inredningslösningar i vårt ritprogram Revit
• Inspirera och överraska våra företagskunder med nya och modiga idéer
• Skapa offerter
• Implementera
• Följa upp kunden efter uppdragets slut
• Aktivt arbeta för att nå avdelningens mål
VÅRT TEAM INOM IKEA
Vårt team på avdelningen IKEA för Företag består av innesäljare, utesäljare, köksspecialister, kundansvarig och inredare där vi alla drivs av att skapa unika, inspirerande och bekväma möten med såväl nya som befintliga företagskunder. Vi inreder allt från frisörsalonger och kontor till butiker, restauranger och hotell. Vi vill hjälpa våra kunder hela vägen, med allt från inköp i vardagen till större projekt. Vår ambition är att våra kunder ska få funktionella, prisvärda och mer hållbara lösningar, med omtanke om människor och planet.
Läs gärna mer på www.ikea.com/se/sv/ikea-business/
ANSÖK NU!
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med startdatum i slutet av augusti/september. Tjänsten innebär arbete vardagar dagtid samt max 1 kväll/veckan.
Sök via vår hemsida där du bifogar ditt CV & personliga brev. Du kommer även att få svara på ett par frågor. Går du vidare i processen kommer du att få genomföra en videopresentation. Håll utkik i mailen efter din inbjudan (även skräpkorgen). Efter videopresentationen blir din ansökan utvärderad om du går vidare till en personlig intervju som planeras att hållas i juni. Går du inte vidare den här gången får du svar via mail.
Har du frågor kring tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Kristina Burvall, kristina.burvall@ingka.ikea.com
Har du frågor om rekryteringsprocessen eller behöver teknisk support? Välkommen att kontakta rekryterare Sophia Rosander, sophia.rosander@ingka.ikea.com
Vi ser fram emot din ansökan! Sista ansökningsdag är söndag den 29 maj.