OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs Stadsmission är en idéburen, ickevinstdrivande organisation som arbetar för att stödja människor som lever i utsatta livssituationer. Tillsammans vill vi skapa ett Göteborg där alla är inkluderade. En stad där vi möter människan, inte problemet.
Vill du vara med oss i kampen för ett mänskligare samhälle för alla? Nu söker vi en företagsinsamlare!
Göteborgs Stadsmission möter varje dag människor som inte har råd med de mest basala sakerna som mat eller hygienartiklar, som saknar en dörr att stänga om sig eller som kämpar med att ta sig ur ett beroende.
Vi erbjuder akuta insatser så som utdelning av matkassar, blöjor och kläder, vi ordnar aktiviteter och ger kvalificerat stöd till våra besökare deras väg ur fattigdom, hemlöshet och utsatthet.
En stor del av våra verksamheter är gåvofinansierade och möjliggörs tack vare bland annat privatpersoner, stiftelser, fonder och inte minst: lokala företag. Det är här vi behöver dig.
Rollen som företagsinsamlare:
I rollen som företagsinsamlare arbetar du tillsammans med vår insamlingschef för att säkerställa Göteborgs Stadsmissions intäkter från företag i Göteborgsregionen. Vi ser att det finns ett enormt engagemang från företag för att vara med och bidra till ett bättre samhälle. Och vi tror att när näringslivet sluter upp för att stötta lokalsamhället – då kan vi se stora och viktiga förändringar. Därför kommer du att arbeta med att inspirera, informera och bearbeta företag för att investera i social och lokal hållbarhet.
Göteborgs Stadsmission insamlingsstrategi för företag och dess struktur utgör grunden för ditt arbete. Bearbetningen av företag genomförs både genom kampanjer och personliga möten. Ditt fokus kommer främst ligga på massbearbetning, bearbetning av befintliga företagsvänner och prospekts företag. Medan insamlingschefens primära fokus är våra partnerföretag. Vid sidan av detta kommer du även arbeta med befintliga event som både är varumärkesstärkande och insamlingsdrivna.
Dina främsta arbetsuppgifter är:
- Utveckla och fördjupa befintliga samarbeten med våra företagsvänner
- Massbearbetning av företag via mejl och nyhetsbrevs utskick
- Arbeta med TM-byrå och andra sätt för ökat givande
- Identifiera och bearbeta nya potentiella företagsvänner
- Koordinera och leda nätverksträffar och varumärkesstärkande och insamlingsdriva event samt aktivering av större företagssamarbeten
- Ta fram marknadsföringsmaterial om företagssamarbetena tillsammans med kommunikatörerna
Du arbetar i nära samarbete med övriga kollegor i vårt insamlings- och kommunikationsteam. Teamet ansvarar för insamling från privatpersoner, företag och stiftelser och fonder samt för marknadsföring, opinionsbildning och kommunikation för Göteborgs Stadsmission. Teamet består av specialister inom kommunikation, marknadsföring och försäljning.
Vem är du?
Vi söker dig som brinner för att engagera och skapa lojalitet! Du har relevant utbildning och erfarenhet av B2B-marknadsföring, försäljning samt koordinering av event. Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet från insamlingsarbete, CSR och/eller sponsring, kommunikationserfarenhet och ett nätverk i det lokala näringslivet i Västsverige.
- Du anpassar din kommunikation till olika mottagare – du är lyhörd för vilken information mottagaren är intresserad av
- Du arbetar självständigt, tar egna initiativ och arbetar strukturerat.
- Du ser lösningar och möjlighet till effektiviseringar
- Du har förmågan att inspirera vid säljmöten
- Du är resultatinriktad och motiveras av högt ställda mål
- Du har god förmåga att utrycka dig i tal och skrift
- Du är en utpräglad lagspelare som är bra på att samverka med olika funktioner inom vår organisation
- Du har ett särskilt intresse för sociala frågor och drivs av att skapa förändring
Krav/erfarenhet:
- Erfarenhet av B2B-försäljning och massbearbetning
- Erfarenhet av att ha arbetat i ett CRM-system
- Erfarenhet och/eller intresse av insamlingsbranschen
- Erfarenhet av att leda event och van vid att koordinera aktiviteter
- Akademisk utbildning eller YH-utbildning inom marknad, sälj, projektledning eller annat som kan bedömas likvärdigt
- Goda kunskaper i Officepaketet
Vi utgår i från att du som söker jobb hos oss delar vår syn att alla människor har rätt till en plats i vår stad, ett eget hem och en röst. Läs mer om vår värdegrund här: https://www.stadsmissionen.org/om-oss/var-vardegrund/
Vi ser mångfald som en styrka och ser fram emot sökande med olika bakgrunder, intressen och erfarenheter.
Tjänsten är ett vikariat på ca 1 år, 100 % dagtid, med start 2021-09-15.
Du är varmt välkommen med din ansökan senast 2021-06-15. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag!
För frågor om tjänsten kontaktas Jennie Elheim Insamlingschef på telefonnummer 031-755 36 14
Vill du veta mer om Göteborgs stadsmission?
Hemsida: www.stadsmissionen.org
Facebook: Göteborgs stadsmission
Linkedin: Göteborgs stadsmission
Instagram: @gbgstadsmission @stadsmissionenssecondhand_gbg
Vill du stödja Göteborgs stadsmissions arbete? https://bit.ly/2FAdCNO
Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster
Göteborgs Stadsmission gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.