OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagskonsulent
Stiftelsen Activa bildades 1989 av Örebro kommun och Region Örebro län. Stiftelsen Activa har ett fyrtiotal anställda och verksamhet i hela Örebro län.
Activas uppdrag är att stödja arbetssökande som p.g.a. funktionsnedsättning och/eller ohälsa har svårt att få fäste på arbetsmarknaden.
Activa arbetar med utbildning av professionella inom samma verksamhetsområde. Utbildningen sker i hela Sverige.
Activa driver en rad olika projekt inom sitt verksamhetsområde i syfte att bidra till utveckling och innovation.
Vi arbetar med ett individuellt utformat stöd som är långvarigt och med hög kontinuitet. Activamodellen baseras på metoden Supported Employment. Målet är att arbetssökande som kommer till Activa når utbildning eller arbete.
Activa söker nu en medarbetare för arbetsgivarkontakter.
Vi arbetar med ett individuellt utformat stöd som är långvarigt och med har en hög kontinuitet. Activamodellen baseras på metoden Supported Employment. Målet är att arbetssökande som kommer till Activa når utbildning eller arbete.
Nu söker Activa en medarbetare som på uppdrag av arbetskonsulent ska hitta lämpliga arbetsplatser hos arbetsgivare inom privat, offentlig och ideell sektor. Vi söker en person som har förmåga att söka upp arbetsgivare och presentera Activa och arbetssökande på ett förtroendefullt sätt.
Uppdraget kan omfatta samarbete med arbetsgivare över hela Örebro län, med fokus på Örebro. Tjänsten är ett vikariat på 1 år.
Arbetsuppgifter:
Finna arbetsplatser/arbetsträningsplatser utifrån arbetssökandes önskemål och förutsättningar baserat på uppdrag från arbetskonsulent och som ska leda till anställning. Bygga kontaktnät med företag och arbetsgivare samt kunna företräda och sälja in Activa som samarbetspartner. För att lyckas i arbetet gillar du att använda telefon som verktyg, men även uppsökande verksamhet direkt till arbetsgivare och medverkan vid olika företagsnätverk.
Kvalifikationer och egenskaper
Du ska ha förmåga att plocka ut det unika ur varje person för att kunna marknadsföra dem till rätt matchat företag och sedan ha förmåga att veta var du hittar den unika arbetsplatsen.
Vi tror du har god kännedom om länets företag och arbetsmarknad, kunskap och erfarenhet av att bygga nätverk. Du har intresse och kunskap av målgruppen och ett socialt engagemang för att alla människor borde ha rätt till ett arbete.
Egen erfarenhet från näringslivet, relationsskapande sälj eller annan erfarenhet från området behöver du ha. Har du dessutom lämplig högskoleutbildning eller erfarenhet förvärvad på annat sätt är det en fördel.
Du måste vara utåtriktad och flexibel. Samverkansförmåga och förmåga att arbeta självständigt är viktigt. Du är uthållig i ditt sökande efter platser. Vidare måste du gilla att arbeta mot högt ställda mål och ha förmåga att kunna prioritera. Du planerar och strukturerar ditt arbete i samverkan med den arbetsgrupp du blir en viktig del av. Du har förmågan att se varje individ och kan engagera och motivera andra. Som person är du handlingsinriktad och lösningsfokuserad.
Activas medarbetare ansvarar själva för planering och uppföljning samt rådgivning och anpassning till den arbetssökande såväl som till arbetsplats/arbetsgivare. Du styr mycket själv över upplägg av arbetet och vi ställer höga krav på självständighet under ansvar. Vi följer regelbundet upp resultat och våra kunder/avtalskommuner/samverkanspartner i projekt ska alltid garanteras kvalité i leveransen av våra tjänster.
B-körkort är ett krav.
Flerspråkighet är meriterande.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.