OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping out customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner.
Job ID: 14711
Till Nordea Business Centre söker vi nu dig som vill bidra till våra företagskunders framtidsplaner genom förstklassig rådgivning. När våra kunder strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar, finns vi där för att erbjuda en relevant finansiell lösning genom att vara som deras Affärspartner.
Vi ser fram emot att träffa dig som trivs med att arbeta i team där vi hjälper varandra att nå framgång och skapa positiva kundupplevelser. Med ditt engagemang och din passion för att överträffa kundernas förväntningar bidrar du till att skapa framtidens relationsbank, där vi möter kunderna i nya kanaler, och på nya sätt - varhelst och närhelst det passar dem.
Välkommen till ett team som älskar entreprenörer. Vi är övertygade om att företag byggs av passion, kreativitet och uthållighet med banken som en viktig affärspartner. Det tar vi på Nordea Business Centre fasta på genom att erbjuda kvalificerad rådgivning online. En dag på Nordea Business Centre präglas av glädje, högt tempo och affärsfokus.
Om tjänsten
Som Företagsrådgivare spelar du en viktig roll i att göra det lättare för våra företag genom att erbjuda råd, produkter och service – kring företagets ekonomi.
Dina arbetsuppgifter:
* Ansvara för nyrekrytering av företagskunder.
* Ansvara för en kundportfölj som består företag, och med ett proaktivt arbetssätt fokusera på att skapa tillväxt i kundens tillgångar och uppnå affärsresultat.
* Kreditrådgivning och kvalitativ kreditadministration.
* Tillsammans i teamet säkerställa hög kundnöjdhet och lönsamhet genom att aktivt ta tillvara på sälj- och affärsmöjligheter i kundmötena.
* När det är relevant, koppla ihop kunden med kollegor i andra delar av banken för att säkerställa värde och långsiktiga affärsrelationer.
Vem du är
Vi söker dig som har ett genuint intresse för företagsaffären och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.
Du:
* Har förmågan att sätta dig in i kundens situation, och har en naturlig fallenhet för att etablera kontakt i mötet med både kunder och kollegor.
* Stimuleras av att arbeta resultatinriktat, där du på ett skickligt sätt kopplar samman kundens behov med våra produkter och tjänster.
* Arbetar aktivt med att utveckla dina egna kompetenser och dela kunskap med kollegor, samt bidra till ett öppet och positivt klimat.
* Tar till dig ny teknik som du använder i det digitala mötet med kunden.
Det är meriterande om du har en akademisk utbildning och är Swedsec-licensierad. Du har professionella kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift.
Primär placeringsort är Eskilstuna.
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Skicka in din ansökan senast den 15/12/2022. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Hanna Boqvist, via telefon 072-0833312 eller mejl hanna.boqvist@nordea.com.
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.
Notera att vi endast tar emot ansökningar via vår ansökningslänk. CV:n och personliga brev som skickas via mail kommer inte att hanteras. För facklig information, kontakta finansforbundet@nordea.se eller SACONordea@nordea.com.