OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Länsförsäkringar Bergslagen är 350 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Med kontor i Västerås, Örebro, Sala, Köping, Karlskoga och Lindesberg finns vi nära våra 200 000 kunder – som alla tillsammans äger bolaget. Det gör att vi är försäkringsbolaget och banken som förstår vad våra kunder behöver för att känna trygghet för familjen, sina ägodelar, företaget och sina pengar. Allt samlat på ett ställe – genom hela livet.
Om du, precis som vi, tycker försäljning och företagsförsäkring är riktigt spännande, kanske det här kanske vara något för dig! Vi söker dig som älskar att jobba med försäljning och som nu vill ta nästa steg i din utveckling tillsammans med oss.
Om jobbet
Som företagsrådgivare ska du jobba med försäljning av företagsförsäkringar till små och medelstora företag. Genom marknadsbearbetning skapar du kontakt med företagare och blir deras rådgivare när det gäller frågor om verksamhetens försäkringsbehov. I rollen hos oss kommer du jobba proaktivt och ansvara för egen aktiv uppsökande försäljningsverksamhet men också leverera kundvård och agera rådgivare till din befintliga kundstock. Du kommer att ingå i ett team med flera olika kompetenser. Du får ett självständigt, fritt och utmanade arbete där du skapar din egen framgång. Du arbetar mot uppsatta mål, har en egen budget samt resultatansvar.
Vem är du?
Vi erbjuder dig en för branschen unik möjlighet att jobba i ett kundägt lokalt bolag med ett komplett kunderbjudande. Hos oss har du möjlighet att utvecklas till en riktigt bra rådgivare. Du kommer få chansen att bygga på din kompetens i rollen samtidigt som du har riktigt kul på jobbet. Länsförsäkringar Bergslagen är en trygg arbetsgivare med mer än 170 års erfarenhet i branschen. Här får du jobba med Sveriges mest nöjda kunder, vilket vi är otroligt stolta och glada för.
Vårt erbjudande till dig
För att passa i den här rollen ser vi gärna att du har jobbat med försäljning av försäkringar men det är inte ett krav. Det är positivt om du redan nu har ett bra nätverk bland företagare i Karlskoga och Örebro med omnejd. Vi söker dig som genuint tycker om att möta människor, bygga relationer och söka nya utmaningar. Du har lätt att knyta kontakter med andra och kan på ett enkelt sätt förmedla information, både muntligt och skriftligt. Du sätter höga mål och jobbar uthålligt för att nå dem och har kundens behov i fokus. Det är viktigt med stort engagemang för att lyckas med din och hela teamets försäljning.
Låter det intressant?
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen, ring försäljningschef Anette Windahl 0730–698331 eller HR generalist Åsa Hammarström 073-920 01 11.
Fackliga representanter är Helena Lindberg 021–190185 för Forena och Stina Haraldsson för Akademikerföreningen 021–190156.
Tjänsten är placerad på vårt kontor i Karlskoga. Du behöver ha B-körkort och tillgång till egen bil då resor ingår i ditt dagliga arbete.
Vi gör allt vi kan för att främja en fördomsfri rekryteringsprocess och inkluderar därför tester som en del av urvalsarbetet. Vi eftersträvar och jobbar aktivt med att främja mångfald, olikheter är för oss en viktig styrka. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och språkkompetens.
Vi ser fram emot din ansökan!
Sista ansökningsdag: 2021-05-26
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann Lidén Pettersson, Säljledare
019-19 46 12
Tarja Lund, Skadechef
021-190117
Christina Wilhelmsson, Skadechef
019-194639
Fredrik Jonsson, Försäljningschef
019-194695
Maria Ridman, Försäljningschef
021-190231
Heléne Hemlin, Säljledare
021-190151
Susanne Lidmo, Chef Skadeförebygg och Säljstöd
021-19 02 20
Ann-Christin Lindahl, Affärsområdeschef Bank
021-190161