OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sparbanken Alingsås är en lokal bank med kontor i Alingsås, Lerum, Vårgårda, Herrljunga och Sollebrunn. Vår sparbanksidé är hjärtat i allt vi gör och den är lika aktuell idag som när banken grundades 1833. Sparbanksidén handlar om vår lokala förankring och vår vilja att hjälpa människor och företag till en sund och hållbar ekonomi. Den handlar också om att en del av vår vinst ska gå tillbaka till samhället. Vi har ca 125 anställda på våra fem kontor och alla medarbetare skapar och vårdar långsiktiga relationer med våra kunder. Läs mer på http://www.sparbankenalingsas.se..
Sparbanken Alingsås söker en Företagsrådgivare/kundrådgivare till kontoret i Alingsås som ansvarar för att på ett enkelt, öppet och engagerat sätt möta alla företag- och privatkunders behov av service, bokad rådgivning, produkter och tjänster.
Vi söker en lagspelare som älskar kundkontakten och brinner för att hjälpa våra kunder till en sund och hållbar ekonomi.
Alingsås är en spännande marknad med tydlig tillväxt vilket ger oss stor potential att öka våra affärer genom kvalificerad rådgivning mot privatpersoner, företag och företagsledare. Våra medarbetare har hög kompetens på kontoret och kan möta alla kundens behov. Som medarbetare har du fina möjligheter att utvecklas i olika roller och kompetensområden i våra starka och engagerade team. Tillsammans skapar vi den bästa upplevelsen för kunderna här i Alingsås.
Det finns sammanlagt 35 tjänster på Alingsåskontoret fördelade på följande yrkesroller; kontorsledning, kundrådgivare, kundansvarig med inriktning företag och premium.
Swedsec Rådgivarlicens är ett krav och Bolånelicens, godkänt certifikat i Försäkringsdistributionsrätt FFL och B-körkort är meriterande.
Vill du växa med oss finns goda förutsättningar för det. Du kanske är en privatrådgivare idag som vill utvecklas mot företagsrådgivning
Dina arbetsuppgifter
- Har hög servicenivå som utgångspunkt i alla kundmöten.
- Erbjuder och säljer våra produkter, tjänster och kanaler utifrån kundens behov.
- Har både kundnöjdhets- och lönsamhetsperspektivet som utgångspunkt för alla kundmöten.
- Bidrar aktivt till att kunderna når en optimal digitaliseringsgrad.
- Träffar kunder i det spontanamötet. Där kunder väljer om det ska ske fysiskt, digitalt eller via telefon
- Håller sig uppdaterad om den digitala utvecklingen och kan på ett pedagogiskt sätt beskriva hur de digitala tjänsterna används.
- Du träffar främst kunder i bokade rådgivningsmöten.
Du
- Är en öppen och social person som har mycket lätt för att samarbeta med andra.
- Har hög servicenivå som utgångspunkt i alla kundmöten
- Kundfokuserad och har ett genuint intresse för att möta kunder
- Förmedlar information tydligt och enkelt, både muntligt och skriftligt
- Utvecklar effektiva, förnuftiga och genomförbara lösningar på problem
- Tar ansvar för din egen utveckling för att nå det som yrkesrollen innebär, med stöttning och coachning från chef och kollegor.
- Är förändringsbenägen och påverkar din omgivning snarare än reagerar på den
- Bemöter medarbetare och kunder i enlighet med bankens värderingar - enkel, öppen och engagerad
- Vill förverkliga sparbanksidén