OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.
För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!
ARBETSUPPGIFTER
Vi stärker upp med fler handläggare för tillsvidareanställning! Vi erbjuder ett ansvarsfullt arbete där du tillsammans med ditt team får vara med och bidra till att skapa goda förutsättningar för näringslivet.
Företagsregistreringsavdelningen består av tre enheter och nio sektioner. Varje sektion har mellan 18-22 medarbetare och vårt uppdrag är att serva allmänheten och svenskt näringsliv med granskning och registrering av inkommande bolagshandlingar samt ge information kring företag och företagande.
Arbetet innebär ett nära samarbete med dina kollegor på sektionen och övriga medarbetare inom myndigheten. Du kommer att handlägga ärenden som varierar i omfattning och komplexitet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att granska och registrera inkommande bolagshandlingar samt ge information kring företag och företagande.
Vi strävar efter att med hög rättssäkerhet leverera en hög kundnytta och stor kundnöjdhet. På ett professionellt- och kundvänligt sätt kommer du dagligen ha kundkontakt där kommunikationen sker både muntligt och skriftligt via telefon och mejl på både svenska och engelska. Med stöd av lagar och regler gör du en bedömning och fattar beslut i ärendet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har slutfört dina gymnasiestudier inom relevant område. Har du eftergymnasial utbildning är det meriterande.
Du behöver ha aktuell erfarenhet av ärendehandläggning och har du tidigare handlagt ärenden innehållande företagsnamn är det meriterande. Krav är att du har erfarenhet av kvalificerad rådgivning via telefon och e-post. Du har lätt för att uttrycka dig tydligt och korrekt i tal och skrift på svenska och du hanterar det engelska språket bra.
Vidare är du lojal och handlar i enlighet med regelverk och känner dig bekväm med att fatta beslut. I rollen förväntas att du är drivande i ditt arbete framåt och arbetar mot uppställda mål. Viktigt är att du har förmågan att behålla lugnet i mer pressade situationer, då du kommer att hantera flera uppgifter samtidigt.
Du trivs med att samarbeta och skapa goda relationer och du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränga dig för att leverera lösningar. Vi ser gärna att du har är nytänkande , dvs nya angreppssätt som kan omsättas i praktiken och leder till förbättrat resultat.
Du kommer att få handledning/introduktion som hjälper dig att komma in i arbetsuppgifterna.
Vi ser fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och CV
Vi strävar efter att vara en arbetsplats där det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. Därför erbjuder vi bland annat friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt massage och gym i våra lokaler i Sundsvall.
Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.
Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef omvärldsanalysenheten Monica Grahn
060-18 44 92
Fackliga representanter för SACO, SEKO och ST
0771-670 670
Enhetschef Samverkansenheten Annika Follin
060-18 41 02
Stf avdelningschef/enhetschef Bo Lagerqvist
060-18 40 08
Enhetschef för digital tjänstedesign Aastrup Kristin
060-184662