OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Som företagssäljare på Dialect i Linköping erbjuds du en trevlig arbetsplats med spännande framtidsplaner, där kompetenta och engagerade medarbetare är framgångsfaktorn för att uppnå våra mål. Du kommer till ett företag med ett starkt, tydligt och attraktivt kunderbjudande. Du blir en viktig del i företagskulturen
som präglas av kundfokus och affärsmannaskap, där du ges möjligheten att självständigt bygga vidare och utveckla din roll.
I rollen som företagssäljare arbetar du med införsäljning av företagets lösningar inom IT och Telefoni till såväl nya som existerande kunder i Linköping. Du kommer att utgå ifrån kontoret i Linköping och genomföra resor till kunder i hela regionen. I din roll äger du hela affären från start till slut, från att etablera kontakt med kunder, kundbesök till godkänd offert. Inledningsvis kommer en stor del av ditt arbete att fokusera på nykundsbearbetning i regionen samt även införsäljning av fler relevanta lösningar till redan existerande kunder. Kunderna finns representerade i alla branscher. Du kommer att tillhöra ett team om 8 personer som består av både företagssäljare och tekniker och tillsammans har ni ett nära samarbete i det dagliga arbetet.
Har du drivet att ständigt sträva efter att leverera den bästa lösningen för kunden? Vill du arbeta med marknadens senaste produkter och tjänster samtidigt som du utvecklas i samarbete med serviceinriktade kollegor? Har du dessutom erfarenhet av företagsförsäljning eller annan erfarenhet av bemötande i professionella sammanhang? Sök tjänsten redan idag! Vi ser fram emot att få kontakt med dig och berätta mer om tjänsten i ett personligt samtal.
Du ansöker via www.randstad.se, senast 2023-05-28. I denna rekrytering samarbetar Dialect med Randstad. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, ansökan därför så snart som möjligt! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Gabriel Chamoun, gabriel.chamoun@randstad.se.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansvarsområden
Som företagssäljare kommer dina ansvarsområden att vara:
Införsäljning av företagets lösningar inom IT och Telefoni till nya samt befintliga kunder.
Helhetsansvar för affärer från start till slut. Från att etablera en första kontakt med kunder, genomförande av kundbesök till godkännande offert.
Kvalifikationer
Till rollen som företagssäljare söker vi dig som har:
Arbetslivserfarenhet av försäljning, gärna inom uppsökande försäljning. Om området har varit inom IT och telefoni är det meriterande men inget krav.
B-körkort
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att blomstra i rollen ser vi att du är engagerad, driven och målinriktad med viljan att alltid leverera den bästa lösningen för kunden och uppnå goda resultat. Du trivs med att kunna kombinera ett självständigt arbete med samarbete i team och är bekväm med att presentera lösningar för kunders beslutsfattare som exempelvis VD eller annan ledande personal. Vi tror att du har lätt för att knyta kontakt med nya människor, är förtroendeingivande och ser vikten i att bibehålla goda långsiktiga relationer.
Om företaget
Dialect är en rikstäckande franchisekedja som levererar IT- och telekommunikation till företag. Tjänsterna innefattar bland annat mobil och fast telefoni, molntjänster, dokument- och datatjänster, mötestjänster, installation och support. Dialect levererar helhetslösningar inom IT och fungerar som en outsourcad IT-avdelning åt flera av sina kunder. På Dialect finns en lång, samlad erfarenhet av att förstå företag oavsett bransch. Läs mer: https://dialect.se/
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044