OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Vi söker dig som har ett brinnande intresse för försäljning och ett genuint intresse för att skapa relationer. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av tjänsteförsäljning och har du dessutom erfarenhet från försäkringsbranschen är detta ett stort plus. För att lyckas i rollen krävs ett stort driv och en vilja att jobba mot uppsatta mål. Dina Försäkringar Syd expanderar och du kan få vara med på vår spännande resa framåt. Välkommen med din ansökan!
Vi är sex försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi finns på flera orter i landet, från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har vi på Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare. Dina Försäkringar är landets sjätte största sakförsäkringsgivare, Dina Försäkringar Syd har idag ett sextiotal anställda och vårt huvudkontor är beläget på Svensknabben i Kalmar.
Läs gärna mer om oss på www.dina.se
Dina arbetsuppgifter
Dina Försäkringar Syd i Halmstad söker nu en ny medarbetare med vilja och förmåga att skapa affärer och bygga långsiktiga kundrelationer. I denna roll kommer du att jobba som företagssäljare och ingå i ett säljteam på 12 personer.
Rollen innebär att du kommer besöka nya och befintliga kunder i din region samt delta på olika event och kundaktiviteter. Du skapar nya kontaktytor genom att nätverka vid olika evenemang och via samarbetspartners. Dessutom är du aktiv och hittar nya vägar för att identifiera och bearbeta nya kunder.
Du kommer ansvara för din egen försäljningsbudget. För att säkerställa att den uppnås ställer det krav på din förmåga att både attrahera nya kunder men också värna om de redan befintliga. Genom att ha en kontinuerlig dialog med kunden och erbjuda rådgivning kring olika försäkringslösningar anpassade efter deras verksamhetsbehov, säkerställer du att kunden känner sig trygg med att ha valt oss som försäkringsbolag.
Din arbetsdag består av aktivt sälj- och kundvårdsarbete som till exempel:
• Strukturerad nykundsbearbetning och kundvård
• Göra riskbedömningar och arbeta skadeförebyggande
• Göra premieberäkningar och ta fram offerter
• Ansvara för egen kundstock och uppföljning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du utgår från vårt kontor i Halmstad och rapporterar till Säljchef företag.
Din profil
Vi söker dig som sätter kunden i fokus och gillar att jobba mot uppsatta mål. Du tycker om personlig försäljning och är lyhörd och engagerad. Du trivs både med att jobba i ett team och ta beslut på egen hand. För att behärska denna roll har du också tidigare erfarenhet av tjänsteförsäljning och skulle du dessutom ha erfarenhet inom försäkringsbranschen kommer det betraktas som meriterande.
För att trivas som säljare hos oss på Dina Försäkringar Syd ser vi att du är en positiv person där din kommunikativa förmåga och professionella approach kommer resultera i långsiktiga samarbeten med nöjda kunder. Vi söker en engagerad medarbetare som sätter våra kunder i fokus. Vidare präglas du av ett affärsmässigt och resultatorienterat förhållningssätt och gör ditt yttersta för att nå dina och teamets uppsatta mål.
Utöver dina personliga erfarenheter som vi värderar högt har du förhoppningsvis goda kunskaper inom Office-paketet och något av marknadens CRM-system. Du talar och skriver såväl svenska som engelska. Tjänsten förutsätter att du har både körkort och bil.
Vi kommer att göra utdrag från polisens belastningsregister och det krävs att du är prickfri för att arbeta hos oss.
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ett roligt jobb med varierande och utmanande arbetsuppgifter i en händelserik bransch. Våra ledord är nytänkande, nära och engagerade och du blir en del av ett kompetent och positivt team, som alltid gör sitt yttersta för att göra våra kunder nöjda. Hos oss värdesätter vi korta beslutsvägar och en platt organisation.
Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terése S Carlstedt, telefon 0734–666 884 eller e-post terese.carlstedt@premier.se.
Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast söndagen den 2 oktober 2022. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!
Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen
Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg
Magnus Lindberg
0707858642