Företagssäljare till RingUp

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten:

Vill du jobba med ett expansivt och nytänkande bolag inom företagskommunikation och IT? Är du van vid att arbeta med komplex försäljning och har ett starkt affärs- och kundfokus? Då är du den företagssäljare vi söker till RingUp Västerås

RingUp Västerås är inne i en expansiv fas och behöver utöka sin personalstyrka med två st företagssäljare. Vi söker därför två drivna säljare som erbjuds bra möjligheter att växa och utvecklas med företaget. Vi vill att du har ett starkt intresse för lösningar och tjänster inom Tele- och IT-kommunikation. I rollen som företagssäljare hos oss kommer du att ha en nyckelroll i företaget. Ditt arbetsområde kommer huvudsakligen vara Västerås med omnejd och största delen av din arbetstid kommer att bestå av kundmöten ute hos kund.

Som företagssäljare arbetar du huvudsakligen med nykundsberabetning men även med våra befintliga kunder. I din roll gör du alltid en bred behovsanalys som täcker in företagets kommunikationsbehov och synliggör värden som hjälper kunden att utveckla sin verksamhet. Du kontaktar kunderna proaktivt och ansvarar både för nyförsäljning samt omförhandlingar av befintliga kontrakt. Du tar eget ansvar för att planera din arbetsdag samt viljan att lyckas och utvecklas.

I din tjänst arbetar du mot tydliga mål och egen budget. Arbetsuppgifterna omfattar löpande bearbetning av nya kunder, uppföljning av kampanjer, besöksbokning, kundkontakter, utformning av offerter, presentationer, samt att följa upp arbetet.

Kvalifikationer:

Du förväntas ta kundansvar där löpande kundkontakt är en stor del av arbetet. Att genom behovsstyrd försäljning erbjuda kunderna kommunikationslösningar som skapar mervärde och hjälper till att utveckla kundernas verksamheter.

Du skall identifiera affärsmöjligheter för hela RingUp Västerås produktutbud, uppnå intäktsmål genom att öka orderingången för varje kund. Samt att arbeta konsultativt och rådgivande gentemot kund.

Din profil:

Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning samt minst två års erfarenhet av arbete inom försäljning. Du ska ha erfarenhet av nykundsförsäljning, stort intresse för IT- och kommunikationslösningar. Du ska vara kreativ och innovativ för att på bästa sätt kunna leverera den bästa lösningen till våra kunder. Du skall också vara driven och självgående, kunna ta initiativ genom att vara positiv och ambitiös, du ska även ha lätt för att skapa relationer. Du talar och skriver svenska obehindrat, då det är mycket tekniska instruktioner och information som skall förmedlas till kunden.

Meriterande är om du har en vana av presentationer och av att ha arbetat med B2B-försäljning. Har du tidigare sålt kommunikationslösningar är det ett plus.

Du måste också ha B-körkort och tillgång till egen bil.

Vi erbjuder ett utvecklande och stimulerande arbete i en kreativ miljö som har nära till beslut och vi uppskattar engagemang och viljan att förändra och förbättra.

Tjänsten är en bemanning på heltid, som efter 6 månader övergår till anställning hos RingUp Västerås.

Om företaget:

"RingUp levererar IT- och kommunikationslösningar till företag och vårt huvudsortiment består av växlar, körjournaler, arbetsorder, operatörstjänster och mobila tjänster. Vi har även egna IT-tjänster som kontinuerligt kompletteras med fler områden för att RingUp ska kunna leverera en helhet inom företagens kommunikation. Företagsförsäljning är vår huvudmarknad."

Om Best bemanning och rekrytering:

- Vi matchar företagens bemanningsbehov med rätt kompetens

Vi kallar oss Best av flera anledningar. Dels har vi många års erfarenhet av rekryteringsbranschen och stenkoll på den lokala marknaden. Dessutom har vi byggt upp ett stort kontaktnät och en diger kandidatbank – det gör att vi snabbt och smidigt kan matcha rätt medarbetare med företagens bemanningsbehov.

Men det absolut besta med oss är våra medarbetare. Vi vet att ju bättre vi tar hand om våra anställda, desto bättre förutsättningar ger vi dem till att utvecklas. Därför arbetar vi individuellt med våra medarbetare och månar om deras intressen. Vi gör helt enkelt det besta vi kan för dem, i med- och motgång. Det är den inställningen som byggt vår verksamhet och gjort oss best på bemanning.

Best erbjuder bemanning- och rekryteringstjänster till företag, organisationer och myndigheter i Mälardalen. Vi är en verksamhetsnära aktör med god kännedom om de lokala förutsättningarna – därför kan vi erbjuda tjänster av god kvalitet som skapar engagemang, närhet, snabbhet och flexibilitet.

Vi är best på

- Administration
- Ekonomi
- Fastighetsskötsel
- Industri
- Lager och logistik
- Mark och anläggning
- Sälj och marknad
- Teknik
- Transport

Urval sker löpande. Ansök redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Wahlqvist

Peter Bogdanov

Stefan Waldenryd
019-5003021
Aziz Halimi

Lars Rasmussen
021-4403063
Tommy Jakobsson

Mårten Sporrong

Patrik Karlsson
016-4009919
Pernilla Block

Alexander Eklöf

Sammanfattning

Besöksadress

ESKILSGATAN 20
ESKILSTUNA

Postadress

ESKILSGATAN 20
ESKILSTUNA, 63356

Liknande jobb


21 december 2024

21 december 2024