OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår verksamhet startade 1996 med ett första varuhus i Sickla, söder om Stockholm. Idag har vi 21 varuhus runt om i Sverige och vi omsätter cirka 2 miljarder kronor. Vi är en varuhuskedja som främst säljer produkter för bygg, reparation och renovering men även interiör såsom kök, badrum, golv, tapeter och färg. I Sverige har vi cirka 900 anställda men vi finns även i resten av Norden, Baltikum och Ryssland. Därför kan vi erbjuda en internationell karriär till våra medarbetare.
Marknaden för bygg, hemsnickeri och inredning förändras ständigt eftersom människor vill investera i sitt boende och höja sin levnadsstandard. Den ökade efterfrågan på högre levnadsstandard påverkar nybyggnation och renovering mer än tidigare. Våra produkter, tjänster och vår service används och säljs både till privat- och företagskunder. Det skapar goda tillväxtutsikter för oss som företag och ger dig som medarbetare möjligheter att utvecklas med oss.
Vi arbetar ständigt med att förenkla och förbättra vår verksamhet så att vi kan fokusera på kunden. Vi medarbetare är ”av det rätta virket” för att vi är entreprenörer som tar ansvar och har en passion för det vi gör. Vi håller det vi lovar och lever efter våra kundlöften. Vi är övertygade om att nöjda medarbetare ger nöjda kunder. Är du en ambitiös och positiv lagspelare som vill vara med på vår resa mot branschens mest nöjda kunder?
Då är du varmt välkommen till oss på K-rauta – Ett byggvaruhus av det rätta virket.
Om tjänsten
Vi söker nu dig som kan vara ett av våra ansikten utåt och utveckla relationerna med varuhusets befintliga företagskunder för ökad försäljning. Som B2B-utesäljare för vår Företagsservice kommer du även ansvara för att identifiera och kontakta nya företagskunder. Du lever och förmedlar våra värderingar, policys, riktlinjer och vår vision. Vi vill att vår företagsförsäljning leder till ett långsiktigt och starkt samarbete mellan oss och våra företagskunder. Det arbetet kommer du som B2B-utesäljare att driva. Du kommer att utgå från vårt varuhus i Umeå och jobba med dess närområde ungefär 70% av tiden. Övrig tid, i genomsnitt 1-2 dagar per vecka i Sundsvall med omnejd, så det kommer att innebära en del resor.
I arbetsuppgifterna ingår det att ansvara för budget som försäljning och bruttovinst samt för framtagande och verkställande av företagsförsäljningens aktiviteter. Du arbetar även med dagligt offertarbete, underhåll av affärssystemen knutna till företagsverksamheten och ansvarar för leveransplaneringen till företagskunderna. För rätt person kan tjänsten inom en snar framtid komma att omvandlas till en tjänst som KAM Norrland (Key Account Manager)
Personliga egenskaper
Du har en fördjupad kunskap inom byggbranschen, förståelse för entreprenörernas behov samt god produktkunskap. Den kunskapen är grundad i en säljutbildning eller motsvarande yrkeserfarenhet från försäljning till företag. Du bör ha goda ekonomikunskaper inom till exempel budgetering, offerthantering och nyckeltal. Vi ser dessutom gärna att du har dokumenterad erfarenhet från framgångsrik försäljning och lönsamhet. En fördel är givetvis om du redan har ett etablerat kontaktnät i branschen. Kunskaper inom avtalsrätt ses som ett plus.
För att lyckas i tjänsten är du en person med stort driv och självständighet som har förmågan att ta och förankra initiativ. Du är kommunikativ och utåtriktad samt arbetar strukturerat. Vi ser gärna att du är lyhörd och förändringsbenägen
Självklart värdesätter vi de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Ansökan
Du är välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev. Har du frågor om tjänsten, kontakta vår Varuhuschef Tommy Rosbäck på maIL vhc16@k-rauta.se.
Vi ser fram emot din ansökan!