OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Kristianstads kommun har sedan många år en egen, inbyggd företagshälsa som är väl inarbetad med god förankring av sitt uppdrag. Arbetsmiljöenheten (AME) har som huvuduppgift att ge våra kunder stöd och råd i arbetsmiljöarbetet, hälso- och arbetsinriktad rehabilitering utifrån en oberoende expertroll och arbetsmiljölagens intentioner. Vårt uppdrag har övergripande sin tyngdpunkt i förebyggande och hälsofrämjande insatser på grupp- och organisationsnivå.
AME har en bred kompetens inom arbetsmiljö- och rehabilitering och ett välfungerande samarbete med förvaltningar och kommunala bolag.
På arbetsplatsen finns 11 kollegor som väntar på dig, omfattande företagssköterska, fysioterapeuter, psykolog, arbetsmiljöingenjör, beteendevetare, hälsopedagog, företagsläkare, administratör och verksamhetschef.
I teamet har vi lång och gedigen erfarenhet som tillsammans med en driven och engagerad chef skapar goda förutsättningar för dig. AME finns i nya, mycket trevliga och verksamhetsanpassade lokaler. Vi finns på Björkhem i Kristianstad med bra förbindelser via buss från centralstationen.
Välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att få träffa dig!
ARBETSUPPGIFTER
Som företagssköterska hos oss arbetar du med arbetslivsinriktade rehabiliteringsåtgärder, lagstadgade undersökningar, arbetsförmågebedömningar och medicinska bedömningar i nära samarbete med övriga specialister i teamet. Vi sprider vår kunskap inom arbetsmiljöområdet via kunddialoger, utbildningar och föreläsningar där du bidrar.
Du blir ett proaktivt och konsultativt stöd till våra kunder där du får använda hela din kompetens.
I samverkan med kollegor har du som företagssköterska ett ansvar för att kvalitetssäkra och utveckla våra tjänster och uppdrag. Vi bedriver en planerad verksamhet, dagtid, där du aktivt kan påverka din dag.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har förmågan att se sambandet mellan arbete, livssituation och arbetsförmåga. Samtidigt är du kvalitetsmedveten och har ett konsultativt förhållningssätt.
Du är legitimerad sjuksköterska och vi ser gärna att du har vidareutbildning som företagssköterska eller distriktsköterska. Vi vill att du har flerårig yrkeserfarenhet som sjuksköterska. Det är meriterande om du har erfarenhet av företagsvård, arbetsrehabilitering, medicinska utredningar och medicinska kontroller.
Då kommunikation och dokumentation ingår i dina arbetsuppgifter har du goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Givetvis har du goda IT-kunskaper och hanterar Officepaketet i ditt dagliga arbete.
ÖVRIGT
Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor samt all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun . Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven.
I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.
Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.
Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.