OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagssköterska till BRC Utvecklingspartner
Om BRC Utvecklingspartner
BRC Utvecklingspartner är en nära och personlig företagshälsovård med hjärtat i västra Bergslagen. Tillsammans med våra kunder utvecklar vi hållbara och framgångsrika företag med friskare medarbetare. BRC står för Bästa Resurs Center och vår målsättning är att alltid leverera med den mest lämpade resursen för uppdraget. Våra engagerade medarbetare är de bästa inom sina områden med lång erfarenhet och spetskompetens.
Vi arbetar med stöd och utveckling, vilket kan vara allt från att bota eller rehabilitera en individ, till att få en bättre fungerande organisation. Det viktiga för oss är att hjälpa våra kunder med faktiska behov genom ett nära och förtroendefullt samarbete. Vi är en modern och pålitlig företagshälsovård inklusive friskvård, arbetsmiljö, organisation, ledarskap, hälsa och HR.
Om jobbet
Vi söker nu en företagssköterska då en av våra sjuksköterskor går i pension. Din roll kommer att innefatta både koordinering av BRC Utvecklingspartners insatser och mer traditionella uppgifter som företagssköterska.
Som företagssköterska har du ett nära samarbete med dina kollegor och samarbetspartners och tillsammans ger ni stöd åt kundföretagen i frågor som rör förebyggande hälsovård, sjukvårdsinsatser, arbetsmiljö, rehabilitering och organisatoriska frågor. I rollen som företagssköterska ingår bl.a. mottagning, hälsorådgivning, vaccinationer, individuella samtal, drogtester i arbetslivet och lagstadgade och medicinska kontroller.
Du kommer också att arbeta med att planera och organisera BRC Utvecklingspartners löpande arbete genom att ha nära kontakt med individer, kunder, medarbetare och samarbetspartners.
Din bakgrund
Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete inom företagshälsovård men det är inget krav. Du ska vara legitimerad sjuksköterska och du ska jobbat som detta ett tag så att du är trygg i rollen.
Du ska ha goda datakunskaper och vara van att arbeta i system. Du kommer att arbeta på plats på kontoret i centrala Ludvika men också vara ute hos våra kunder. B-körkort är ett krav.
Du som person
Du är en positiv och självständig person, har lätt för att fatta beslut och har förmåga att skapa goda relationer och samarbeten. Att göra ett gott och kvalitativt arbete är viktigt för dig samt känna att du skapar mervärde för våra kunder.
Du ska också stimuleras av att vara spindeln i nätet då en del av din tid handlar om att koordinera verksamheten.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett brett arbete med stor möjlighet att påverka arbetssätt. Du kommer att vara en del av ett litet team som jobbar tätt tillsammans med stort kundfokus. Hos oss får du vara med och utveckla verksamheten och du kommer att vara en viktig person för oss. Vi sitter i fina lokaler i centrala Ludvika.
Arbetstiden är dagtid och omfattningen är heltid.