OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Sveriges äldsta privata företagshälsa erbjuder vi expertkompetens för ökat välmående i din verksamhet.
Clarahälsan är en oberoende expertresurs inom områdena arbetsmiljö, hälsa och rehabilitering. Vi har kompetens att identifiera och beskriva sambanden mellan arbetsmiljö, organisation, produktivitet och hälsa. Vi stöttar våra kunder i det systematiska arbetsmiljöarbetet och bidrar till att skapa och bibehålla en god arbetsmiljö som främjar hållbara medarbetare, effektivitet och konkurrenskraft.
Företagssköterska
Allt fler företag väljer Clarahälsan som leverantör av företagshälsa. Vi behöver därför förstärka med ytterligare en företagssköterska.
Som företagssköterska på Clarahälsan är du spindeln i nätet i det medicinska arbetet på enheten. Du fungerar som en arbetsmiljökonsult och stöttar våra kunder i det systematiska arbetsmiljöarbetet. Du jobbar på både chefs- och individnivå med både enskilda individer men även med grupper. Till arbetsuppgifterna hör bland annat rehabsamordning, arbetsmiljöronder, riskbedömningar, hälsoundersökningar, medicinska kontroller, vaccinationer, hälsokartläggningar och chefsstöd.
Utöver dessa arbetsuppgifter ingår att bygga och vårda relationer med våra kundföretag och deras anställda. Som Företagssköterska är man proaktiv och förstår verksamheters behov av företagshälsovård på lång och kort sikt.
För att lyckas i rollen
Vi söker dig som är Leg. Sjuksköterska med ett intresse för företagshälsovård. Du erbjuds ett varierande, spännande och utvecklande uppdrag där vi alltid har kundens bästa i fokus utifrån hälsofrämjande och rehabiliterande synsätt.
För att lyckas i rollen är det meriterande om du ha erfarenhet av företagshälsovård och-eller specialistutbildning som företagssköterska. För att kunna stötta våra kunder inom arbetsmiljö behöver du ha relevant erfarenhet med dig och en fallenhet för att arbeta på ett förebyggande och främjande sätt. Vi ser också att du har ett affärsmässigt och konsultativt förhållningssätt, förmåga att se till såväl detaljerna som helheten och att du självständigt driver arbetet inom ditt ansvarsområde samtidigt som du är lyhörd och flexibel i teamet.
Som person är du social, strukturerad och duktig på att förstå människor. Du behöver också förstå dina kunders affärer och behov.
Vad får du
Hos oss får du jobba med företagssköterskor, administrativ personal, fysioterapeuter/ergonomer, psykologer, företagsläkare och arbetsmiljöingenjör, men främst är vi trevliga kollegor som kommer att stötta vår nya arbetskamrat. Du får också jobba med våra fina kunder runt om i Värmland.
Varmt välkommen med din ansökan.
Övrigt
Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort för tjänsten är Karlstad, men resor förekommer. Din ansökan vill vi ha senast 2022-05-29. Urvalsarbetet sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Ansöker gör du via formuläret nedan. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofia Graflund. Sofia.graflund@qtym.se , 070-423 34 23