OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi vet att företag och organisationer som satsar på sina medarbetares livskvalitet gör en lönsam investering. Att systematiskt och förebyggande arbeta med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering leder till förbättrad produktivitet och sänkta kostnader. Därför erbjuder Feelgoods medarbetare allt som behövs för det moderna arbetslivet och har en metod för att arbeta strategiskt så att varje kund kan nå sina mål. Välkommen till oss! Läs mer på www.feelgood.se
Till vår enhet i Luleå söker vi en Företagssköterska/Sköterska CaseManager/Rehabsamordnare
På enheterna i Luleå, Piteå och Skellefteå är vi idag cirka 16 medarbetare som arbetar i två team med att skapa hälsofrämjande arbetsmiljöer hos våra kunder. Vår verksamhet präglas av arbetsglädje, delaktighet, kollegial och lösningsinriktad anda samt stolthet i att skapa ett hållbart arbetsliv.
Din huvudsakliga arbetsplats är Luleå, men vi finns där våra kunder finns – därför kan arbetet innebära resor till kund, eller enstaka uppdrag i Piteå eller Skellefteå.
Som företagssköterska och Casemanager hos oss arbetar du med arbetsmiljöfrågor i nära samverkan med våra kunder och i samarbete med övriga kollegor med olika yrkeskompetenser i teamet på enheten. Du är intresserad av att bygga och utveckla en god relation med våra kundföretag och deras anställda.
Uppdragen som sköterska innebär hälsoundersökningar – där du träffar individen, sammanställer, utvärderar och redovisar resultatet på gruppnivå samt drogtester, provtagningar, vaccinationer och utbildningar som tex HLR.
Som Case Manager hos oss har du en central och mycket viktig roll i att koordinera rehabiliteringsinsatser utifrån våra kunders rehabiliteringsbehov. Genom olika bedömningsverktyg arbetar du med att tidigt fånga upp risker och ohälsa i arbetet, stötta chef och HR samt ge förslag på åtgärder i rehabiliteringsfrågor. Du stöttar chefer i deras roll kopplat till personalvård, rehabiliteringsansvar och systematiskt arbetsmiljöarbete. Du har en tät dialog med kunden vilket skapar möjlighet till tidiga insatser i syfte att främja hälsa i arbetslivet.
Vi söker dig som är leg sjuksköterska med företagssköterskeutbildning och/eller erfarenhet av arbete i Företagshälsovård och arbetslivsinriktad rehabilitering. Din förmåga att se sambandet mellan arbete, livssituation och prestation värderas högt. Du har ett konsultativt förhållningssätt, egen drivkraft, är kundorienterad och du trivs med att arbeta tillsammans med andra och ser värdet i att använda hela teamets kompetens i syfte att uppnå ökad nytta för våra kunder.
Du har ett brinnande intresse för människor i arbetslivet, en helhetssyn och vill gärna arbeta på ett förebyggande och promotivt sätt. Du har körkort och känner dig bekväm att arbeta med flera IT-system.
Vi erbjuder dig att arbeta på ett förebyggande och promotivt sätt för människor i arbetslivet. Du har möjligheten att vara med och påverka, utveckla och utvecklas. Du arbetar både självständigt och tillsammans med många duktiga kollegor i teamet för våra kunder. Du arbetar dagtid.
Omfattning: Tillsvidareanställning på 80 %. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Har du frågor kontakta Konsultchef Ros-Marie Kemi
e-post: ros-marie.kemi@feelgood.se, tfn: 070-576 73 49
Sista ansökningsdatum är 31 maj 2021. Vi intervjuar fortlöpande.
Välkommen med din ansökan!