OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
FOREX Bank är ett familjeägt företag som sedan 1965 är Nordens marknadsledare på resevaluta. År 2003 blev vi bank och erbjuder sedan dess olika bankprodukter som in- och utlåning, betalningsförmedling, kassaservice samt kredit- och betalkort. Vi har bankbutiker på över 120 centralt belägna platser i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Vi har internet- och mobilbank samt kundservice på Facebook och telefon.
Gillar du försäljning och är van att ge förstklassig service?
- Om svaret är ja kanske jobbet som säljare på FOREX Bank är någonting för dig.
Vi behöver förstärkning av två stycken säljare till vår bankbutik i Marieberg.
Vi söker två drivna, entusiastiska och målmedvetna säljare, som motiveras av att jobba med högt ställda krav och en förväntan på prestation som en del i sin vardag.
Hos oss lägger vi stort fokus på försäljning, att överträffa kundens förväntningar när det gäller service och försäljning ser du därför som en självklarhet. Du ser varje dag som ett ”smörgåsbord” där du bjuder på dig själv och ser möjligheter och lösningar framför problem. Du tycker att försäljning är riktigt kul och du gillar att jobba mot individuella mål.
Du har ett förhållningssätt som bygger på våra värderingar och gillar att jobba i ett team där alla arbetar mot samma mål. Ordning & Reda är ett viktigt fokusområde som du med fördel har full kontroll över, då du i din vardag arbetar med stor respekt för bankens regler och rutiner.
Vad kan vi erbjuda dig?
En vardag som inte är som dagen innan och som ger dig inspiration. Butiken har i dagsläget flera duktiga säljare och genom att bli en del av ett starkt team får även du en vidare utveckling. Vi mäter, utvärderar och är intresserade av vårt nuläge för att inte tappa målfokus. Detta tillsammans med en stor portion humor och härliga skratt kan vi erbjuda om du blir en del i vårt gäng.
Vem är du?
Vi vill att du som söker tjänsterna som säljare på FOREX Bank har en avslutad gymnasieutbildning och minst 2 års arbetslivserfarenhet, gärna från bank, resebranschen, försäljning eller kassa. Du brinner för försäljning och kundmöten, är målmedveten och entusiastisk, noggrann och van att ta ansvar. Vidare är du stresstålig och trivs i en miljö med högt tempo. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett måste och du får gärna ha ytterligare språkkunskaper.
Den ena tjänsten är en tillsvidaretjänst på ca 80% och den andra är ett föräldravikariat på ca 1,5 år. Notera gärna på din ansökan vilken av tjänsterna du är intresserad av.
Start enligt överenskommelse. Arbetstid enligt butikens öppettider, helgarbete förekommer.
Av säkerhetsskäl kommer vi att ta en kreditupplysning samt be om ett utdrag ur brottsregistret innan anställning kan ske.
Frågor kring tjänsten besvaras av affärschef Camilla Cullbrand tel. 070 385 00 84. Frågor om rekryteringen besvaras av HR ansvarig Kristina Keshavarz, tel. 0703-28 29 07.
Vid frågor till fackliga företrädare, Finansförbundet, kontaktas Stefan Zadik tel. 070 – 233 68 01.
Välkommen med din ansökan snarast, dock senast den 19 mars 2017. Rekryteringsprocessen sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.