OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
FOREX Banks Kundservice är en viktig kanal för kunder som tar kontakt med oss på telefon eller mail. Du blir FOREX Banks personliga röst till kunder som väljer telefonen som hjälpmedel för att ansöka om ett lån och för sina övriga bankärenden.
FOREX Bank AB är sedan 1965 Nordens marknadsledare på resevaluta. Sedan mitten av år 2003 erbjuds även ett växande utbud av andra banktjänster; inlåning, utlåning, betalningsförmedling, kassaservice samt kredit- och betalkort. FOREX Bank, som finns på över 130 centralt belägna platser över hela Norden, är en familjeägd bank med affärsidé att sälja enkla banktjänster med personlig service och hög tillgänglighet.
Arbetsuppgifterna innebär bl a att hjälpa nya och befintliga kunder som vill ansöka om lån eller reservera valuta eller att svara på allmänna frågor gällande våra olika bankprodukter och -tjänster, som t ex internet- och mobilbanken. Du kommer både ta emot och ringa upp kunder så för att lyckas i rollen krävs det att du brinner för aktiv försäljning samtidigt som du har ett professionellt förhållningssätt mot kunden för att ge denne den bästa tänkbara service och råd.
Nu behöver vi förstärkning av ytterligare en sälj- och kundfokuserad medarbetare till FOREX Banks Kundservice. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och är placerad i våra trevliga lokaler i Gamla Stan i Stockholm.
Vi vill att du som söker tjänsten ska ha en avslutad gymnasieutbildning samt arbetslivserfarenhet, gärna från bank eller annan låneförmedlare där du har använt telefonen och datorn som främsta arbetsredskap. En förutsättning för tjänsten är att du talar god svenska och engelska. Även andra språk är meriterande.
Du har en god förmåga att lyssna och identifiera olika kunders behov och förmågan att ge en mycket hög service. Att du tycker om att jobba mot individuella mål och har ett affärsmässigt sinne, är förutsättningar för att kunna bli en framgångsrik medarbetare på FOREX Bank.
Du uppskattar att arbeta strukturerat med ett konsekvent arbetssätt och har även förmåga att utveckla, motivera och driva dig själv framåt. Som person är du ansvarsfull, arbetsam och professionell. Du är driven, ser lösningar och säkerställer regelefterlevnad och effektivitet i det dagliga arbetet. Vidare är du en teamspelare, med positiv energi och förmåga att motivera andra. Du har en väl utvecklad socialförmåga och sätter alltid kunden i fokus.
Vad kan vi erbjuda dig? Vi erbjuder dig ett stimulerade och omväxlande jobb där din kompetensutveckling är en naturlig del av arbetet. Vi ger dig kunskap om och erfarenhet inom bank, service och försäljning. Du och dina framtida kollegor bildar tillsammans ett härligt team, där ert samarbete ligger till grund för att driva och utveckla Kundservice framåt och att aktivt arbeta för att nå de uppsatta målen.
Av säkerhetsskäl kommer vi att ta en kreditupplysning samt be om ett utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan erbjudas.
Som en del av rekryteringsprocessen vill vi även att du som söker den här tjänsten genomför ett urvalstest. Testet kommer att skickas per mail till dig och du har sedan sju dagar på dig att besvara och slutföra testet.
Kontaktpersoner
Frågor kring tjänsten besvaras av Birgitta Öberg, Gruppchef, tfn: 072-588 67 80
Vid frågor till fackliga företrädare, Finansförbundet, kontaktas Jenny Gillstedt, jenny.gillstedt@forex.se. Observera att hon inte tar emot ansökningar.
Välkommen med din ansökan senast fredagen 20 januari 2017. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har passerat.