Arbetsbeskrivning
Som förhandlare väntar en intressant och utvecklande roll där du särskilt ansvarar för kunskaper inom arbetsrätts- och avtalsfrågor och stödjer verksamheterna i kvalificerad rådgivning och utveckling inom området.
En naturlig del av arbetet är samarbetet med våra fackliga organisationer och att genomföra förhandlingar.
Du arbetar med stora som små frågor, stratgiskt såväl som operativt och i nära samarbetet med förhandlingschefen utvecklar ni relationer, rutiner, arbetssätt och förhållningssätt inom området. Rollen förutsätter att du självständigt kan driva utredning och analys inom området samt att driva och samordna processer.
I rollen kommer du också att arbeta med områden som lönebildning och personalförmåner samt andra områden inom HR, så som arbetsmiljö.
Du har en viktig roll i att ytterligare stärka vårt goda arbetsgivarvarumärke samt skapa ett förtroendefullt samverkansklimat inom organisationen, med politiker, chefer, fackliga företrädare och medarbetare.
I rollen rapporterar du till HR-Direktören.
Om dig
Vi söker dig som har akademisk examen som arbetsgivaren bedömer lämplig för uppdraget. Du har arbetslivserfarenhet av kollektivavtal, förhandlingar, analys- och utredningarbete, arbetsmiljöarbete samt lönebildning i en större organisation, meriterande är erfarenheter inom välfärdssektorn. Vi ser att du har gedigna kunskaper och erfarenheter inom HR-området, gärna med chefserfarenhet.
För att lyckas i rollen har du ett helhetsperspektiv och arbetar för organisationens bästa, du är trygg i dig själv och kan nyttja dina styrkor och svagheter på ett moget sätt. Värdefulla egenskaper i rollen är förmågan att göra saker förståeliga och förmågan att skapa goda relationer.
I det dagliga behöver du vara analytisk, strukturerad, nyfiken, drivande, ha initiativförmåga och kunna arbeta både självständigt och strategiskt utifrån en helhetssyn med fokus på verksamhetens mål och uppdrag. Du delar vår värdegrund som bygger på ett öppet, engagerat och kunnigt förhållningssätt.
Din framtida arbetsplats
HR-enheten arbetar regionövergripande med strategiska personalfrågor och är ett stöd till regionens ledning, chefer, förvaltningar och verksamheter. Vi söker dig som vill göra skillnad och bidra till regionens ambitioner att vara en av Sveriges bästa arbetsplatser.
Vår enhet är en del av Regionstaben som består av 140 medarbetare med kompetens inom bland annat ekonomi, juridik, HR, kommunikation, planering, samordning, hållbarhet och säkerhet. Alla arbetar för att utveckla organisationen och förbättra tillvaron för invånarna i Kalmar län. Inom våra respektive expertområden är vi även stöd till Region Kalmar läns ledning, chefer och förvaltningar.
Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag.
Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats.
Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.