OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med drygt 5500 anställda är kommunen en av Södertäljes största arbetsgivare. Här får du arbeta med det människor värderar högst i livet. Det kräver hög kompetens och stort engagemang. Därför satsar vi på personalens kompetensutveckling, personligt inflytande över arbetstiden och arbetets utformning, på friskvård och mångfald. Vill du arbeta med och för människor är du välkommen till oss! ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Södertälje kommuns verksamhet är personalintensiv och personalfrågorna är därför av stor strategisk betydelse. Kommunen har ca 5 700 anställda och personalkostnaderna är ca 2 miljarder kr år. Befattningen som förhandlingschef är därför av strategisk betydelse och är direkt underställd personaldirektören vid ledningsenhetens logikområde Personal och Ledare. Du kommer som förhandlingschef svara för och vidareutveckla lönepolitiken och lönebildningen i kommunen, samt ansvara för avtalstolkningar och förhandlingar avseende löner och lokala kollektivavtal. Tillsammans med övriga medarbetare inom personalfunktionen kommer du att på olika sätt medverka till utvecklingen inom hela personalområdet. Du ger stöd och råd till chefer och personalspecialister. KVALIFIKATIONER Du bör ha högskoleutbildning inom PA, juridik eller annan utbildning som bedöms likvärdig, ha kvalificerad erfarenhet av lönebildnings- och övriga personalfrågor på ledningsnivå samt gedigen förhandlingsvana. Arbetet kräver god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Erfarenhet från offentlig verksamhet är ett plus. Du kommer att arbeta med och gentemot politiker, fackliga organisationer, chefer och medarbetare i kommunen, varför god samarbetsförmåga är ett krav. Du bör vara omvärldsorienterad, ha förmåga till helhetssyn och vara analytisk. Arbetet kräver också hög integritet och förmåga att skapa förtroende i omgivningen. Södertälje kommun strävar efter ökad mångfald och ser gärna sökande med olika etnisk bakgrund, kön och ålder.