OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Personal- och utvecklingsavdelningen består av två enheter, HR-enheten och utvecklings- och kommunikationsenheten. Vid HR-enheten finns tre sektioner, arbetsmiljö-, utbildnings- och personalförsörjningssektionen. Vid utvecklings- och kommunikationsenheten finns två sektioner, kommunikationssektionen och systemsektionen samt grupp för utvecklingsfrågor. Vid avdelningen finns även grupp för ledningsfrågor, polisens chefs- och ledarcenter i region Nord och sektionen för arbetsgivarfrågor, som rapporterar direkt till personaldirektören.
Sektionens uppdrag är att utgöra stöd för arbetsgivaren i myndighetsgemensamma frågor som förhandlingar, arbetsrättsliga frågor, lönefrågor och anställningsvillkor.
ARBETSUPPGIFTER:
Som chef för sektionen för arbetsgivarfrågor leder du verksamheten vid sektionen och ansvarar för att utveckla arbetet inom sektionen. I rollen som förhandlingschef leder du myndighetsgemensamma förhandlingar.
Du har verksamhets- personal- och budgetansvar för sektionen.
KRAVPROFIL
Du har akademisk examen, gärna jurist eller motsvarande kompetens förvärvat på annat sätt.
Arbetet kräver gedigna kunskaper och erfarenheter inom HR-området med fokus på arbetsrätt och förhandlingar. Du har erfarenhet av statlig verksamhet, gärna i arbetsledande befattning.
Du har förmåga att tänka strategiskt och långsiktigt med fokus på myndighetens verksamhetsmål.
Du uttrycker dig korrekt och lättfattligt i tal och skrift och har förmåga att välja lämplig kommunikationsform och kommunikationsväg. Du är van vid att framträda i både mindre och större sammanhang.
Genom dialog, återkoppling och genom att synliggöra dina medarbetare skapar du ett välfungerande arbetslag som känner delaktighet i arbetet. Du fångar upp ideér och omsätter dem till användbara lösningar.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför myndigheten.