Förhandlingserfaren operativ inköpare

Arbetsbeskrivning

Har du fem års erfarenhet eller mer och tycker om att arbeta med operativt inköp och har förhandlingsvana kan det här vara uppdraget för dig.

Arbetsbeskrivning
Som operativ inköpare kommer du att ingå i ett dynamiskt och integrerat europeiskt inköpsteam placerat i Göteborg och Lyon. Du kommer utmana och utveckla leverantörer inom kvalitet, leverans, kostnad och egenskaper. Du ansvarar för att initiera och utveckla affärsrelationer med leverantörer och du kommer självständigt att driva förhandling och förbättringsaktiviteter inom ditt område av motorkomponenter. Stort focus ligger på kostnadsreduktion och hantering av inköpsaktiviteter kopplade till produktionsordrar, logistiska och ekonomiska flöden med leverantörerna samt produktförändringar tillsammans med konstruktion.

Vem är du?
Du har fem års erfarenhet eller mer av att arbeta som inköpare. Du är trygg i att förhandla och i kontakten mellan kund/leverantör. Eftersom arbetet sker i en internationell organisation är det viktigt att du behärskar engelska i tal och skrift. Andra språk är meriterande.

Trivs du i att skapa och utveckla relationer, högt tempo och att ta initiativ så har du rätt förutsättningar för att trivas i rollen. En del resor kommer förekomma i uppdraget.

Uppdraget sträcker sig från 2014-06-16 till 2014-11-30 och kan ev förlängas.

Vad kan vi erbjuda dig?
Med 1200 konsulter och 3000 genomförda rekryteringar det senaste året är Experis Sveriges största konsult- och rekryteringsföretag inom segmentet chef och specialist. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag, avtal gällande hushållsnära tjänster och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Kontaktperson
Ansök via länken på denna sida senast den 30 maj, urval sker löpande. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Konsultchef Carl-Henric Möller på 031-617235.

För mer information om Experis Finance konsultverksamhet är du välkommen att kontakta Talent Sourcer Gabriella Mjölnevik på 031-617239 eller Gabriella.Mjolnevik@se.experis.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Rocafort Svensson

Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Huvudkontor
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 19 maj 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Inköpare

Inköpare

31 december 2024

Category Lead

Category Lead

30 december 2024

27 december 2024