OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fastighetskontorets uppdrag är att skapa förutsättningar för goda bostäder och ett bra boende för dem som bor eller vill bo i Göteborg. Vi ska också utveckla staden genom att erbjuda mark för industri, handel, utbildning, forskning med mera. Vi har ett spännande uppdrag och stor bredd i kompetens hos våra medarbetare. Vi strävar efter ökad mångfald och tror att människor presterar som bäst när både arbetsliv och privatliv får ta plats. Hos oss får du stort ansvar med inblick i och närhet till stadens utveckling. Med andra ord, hos oss har du möjlighet att påverka. Våga anta utmaningen, tillsammans bygger vi staden!
ARBETSUPPGIFTER
Vi står just nu inför de största utmaningarna inom stadsutbyggnaden någonsin! Nu genomför vi till exempel Västsvenska paketet – ett samhällsbygge som bidrar till en attraktiv, hållbar och växande region.
Vi erbjuder dig ett spännande och utmanande uppdrag som förhandlingsledare där du får vara med och driva förhandlingsprocesser från start till mål i de stora utmaningar som vi nu står inför.
Som förhandlingsledare genomför du tillsammans med andra nyckelpersoner komplexa förhandlingar och fastighetsaffärer för kommunens räkning. Du tar ställning till värderingar av fastigheter, förhandlar och upprättar avtal avseende köp och försäljning av fastigheter och upplåter olika former av nyttjanderätter i kommunens fasta egendom. Du representerar kommunen som markägare i lantmäteriförrättningar. I förhandlingar möter du kommunala bolag, fastighetsbolag, företag och privatpersoner. Arbetet sker i samarbete både med andra funktioner inom fastighetskontoret och olika kommunala förvaltningar.
Hos oss arbetar du brett med fastighetsfrågor ur såväl juridiskt och ekonomiskt som tekniskt perspektiv. Arbetet innebär praktisk problemlösning av både fastighetsjuridiska och fastighetsekonomiska frågor och du ingår i en arbetsgrupp där det finns en bredd av kompetenser och erfarenheter. Då du har flerårig erfarenhet av beskrivna uppgifter blir du ett bra stöd till enhetens chef och övriga kollegor
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom lantmäteri, fastighetsrätt, fastighetsekonomi eller motsvarande. Du har flera års erfarenhet av kvalificerat förhandlingsarbete och därmed en förmåga att självständigt och aktivt leda och driva förhandlingsprocessen från start till mål.
Du tänker strategiskt och vill och kan förmedla din kunskap och dina erfarenheter till dina kollegor. Ditt arbetssätt är självständigt och du tar egna initiativ, ser helheter och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. De interna och externa kontakterna kräver flexibilitet och servicekänsla.
Vi kommer löpande att gå igenom ansökningarna och kalla till intervju. Därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser eller rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marita Kärnstrand - Ekonomichef
031-368 10 17
Miriam Åberg - HR-specialist
031-368 12 24
Irene Persson - Vision
031-368 11 91
Magnus Uhrberg - SACO
031-368 12 30
Distriktschef Söder Charlotta Cedergren
031-368 12 29
Tf Distriktschef Norr Annika Wingfors
031-368 10 71
Annika Jenefeldt - Enhetschef
031-368 10 30
Martha Sandoval - Avdelningschef
031-368 11 02
Erik Gedeck - enhetschef
031-368 10 18
Iréne Persson Vision
031-368 11 91