Förhandlingssekreterare

Arbetsbeskrivning

Arbetsgivarenheten på Kommunledningskontoret har ett tjugotal medarbetare som arbetar inom områdena arbetsmiljö och rehabilitering, samverkan, ledar- och medarbetarutveckling, arbetsrätt, utbildning, jämställdhet- och mångfald, PA-ledningssystem, pensioner och försäkringar, personalekonomi samt projektledning. ARBETSUPPGIFTER Som förhandlingssekreterare kommer Du att ge chefer och personalspecialister i koncernen konsultativt stöd i tolkning av lagar och avtal, arbeta med riktlinjer och underlag för löneprocessen och vara drivande i projekt och utredningsuppdrag. Du kommer också att företräda arbetsgivaren i tviste- och kollektivavtalsförhandlingar samt ansvara för de lokala kollektivavtalen. På Arbetsgivarenheten förekommer en mängd skiftande arbetsuppgifter vilket innebär att Du kommer att få bidra med Din kompetens inom olika områden. KVALIFIKATIONER Du bör ha akademisk examen med inslag av juridik och/eller arbetsrätt. Du bör ha några års erfarenhet av arbete inom området, gärna från en stabsfunktion. Du bör kunna kommunicera säkert och tydligt, kunna arbeta självständigt inom givna ramar och skapa förtroendefulla relationer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Kontaktcenter Ann Salomonsson
054-540 10 62
Gruppchef Monica Bergergård
054-540 80 54
IT-chef/CIO Inge Hansson
054-540 12 13
Qtym Peter Finell
054-14 18 08
KS ordförande Per-Samuel Nisser
070-689 39 39
KS vice ordförande Lena Melesjö Windahl
070-543 71 32
Kommunalråd Peter Kullgren
070-532 77 00
Upphandlingschef Jerker Bäckström
054-540 10 50
Upphandlingskonsult Pär-Åke Andersson
054-540 10 51
Enhetschef Lotta Wahlén
054-540 12 02

Sammanfattning

Besöksadress

Kontaktcenter, Västra Torggatan 26 Karlstad
None

Postadress

Stadshuset, Drottninggatan 32
Karlstad, 65184

Liknande jobb


15 januari 2024

Stadssekreterare

Stadssekreterare

2 oktober 2023

29 september 2022