Förlagsassistent/avtalsadministratör

Förlagsassistent/avtalsadministratör

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en organisation präglad av innovation, yrkesstolthet och engagemang och med den fasta övertygelsen om att erbjuda marknadens bästa läromedel?
Är du den vi söker?
Vi söker en förlagsassistent/avtalsadministratör till vårt nordiska Copyright & Contract Team! I den här nya rollen kommer du att ansvara för processen kopplad till våra förlagsavtal och andra utgivningsrelaterade avtal i Sverige. Du kommer att ingå i ett nordiskt rättighets- och kontraktsteam som består av finska och svenska kollegor. Ditt arbetsspråk kommer främst att vara svenska, men du bör vara bekväm med att kommunicera i både tal och skrift på engelska samt gilla att arbeta i ett internationellt företag. Din närmsta chef finns i Helsingfors.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Som förlagsassistent/avtalsadministratör är ditt huvudansvar att hantera avtal samt inmatningen och uppdatering av masterdata i olika system, såsom Schilling, M-files och Basware. Du kommer att vara den främsta kontaktpersonen för avtalsprocessen – både internt och externt. Det innebär exempelvis att stötta vår redaktionella personal med diverse uppgifter samt att besvara frågor från externa författare. Du kommer även att vara delaktig i att implementera ett nytt systemstöd för avtalen.
Vi ser gärna att du:
har erfarenhet av att hantera avtal.
har erfarenhet av att arbeta som administratör eller liknande. Det är meriterande om du har arbetserfarenhet av att arbeta på ett förlag eller advokatbyrå.
är självständig och gillar att driva ärenden på egen hand.
är flytande i tal och skrift i både svenska och engelska. Finska är meriterande.
har god vana att arbeta med Office-paketet, framförallt Excel. Erfarenhet av systemet Schilling är meriterande.

Vi kommer att lägga stort fokus på personlighet i denna rekrytering och för en bra matchning tror vi att du är en serviceinriktad lagspelare samtidigt som du är självgående och drivande i processer. Vi ser gärna att du:
Har en mycket god känsla för kommunikation, och att du trivs med att samarbeta med andra.
Har en stor servicekänsla, då du kommer att få hjälpa och vägleda vår redaktionella personal och externa författare med olika frågor och ärenden.
Har en viss teknisk förståelse för olika system och en "can do"-attityd.
Är noggrann, självgående, älskar ordning och reda samt att förbättra rutiner och processer.

Denna roll är ny på företaget och kommer därmed att specificeras utifrån kompetensen och erfarenhet av den person som börjar. Rollen kan även komma att utvecklas och utökas för att möta verksamhetens behov, därmed lämpar det sig att du har ett inre driv av att utvecklas och har en prestigelös attityd.
Mer om tjänsten
Tjänsten är tillsvidare på heltid 100% med start omgående eller vid överenskommelse. Provanställning om 6 mån tillämpas. Rollen rapporterar till Anu Kemi, Nordic Copyright and Contract Manager, som sitter på systerförlaget Sanoma Pro i Helsingfors.
Rekryteringen sköts av Sanoma Utbildning. För frågor om tjänsten, kontakta Anu Kemi, Nordic Copyright and Contract Manager (engelska eller finska) anu.kemi@sanomapro.fi eller Amanda Schött Franzén, Nordic Director Secondary Education (svenska) amanda.schott.franzen@sanomautbildning.se.
Sista ansökningsdag är 12 augusti men urval sker löpande och anställning kommer ske så snart vi har hittat rätt person. Ansök med CV, Personligt brev eller andra lämpliga filer för rollen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sanoma Utbildning AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juni 2022
  • Ansök senast: 12 augusti 2022

Postadress

Rosenlundsgatan 54
STOCKHOLM, 11863

Liknande jobb


1 november 2024

31 oktober 2024