OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco är världens största aktör inom bemanning och rekrytering med över 6 000 kontor i 71 länder. I Sverige har Adecco över 50 kontor spridda från Haparanda i norr till Malmö i söder. Adecco arbetar med Staffing Services, Recruitment, Outsourcing samt Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag. Adecco i Västerås har nu 600 konsulter som arbetar ute på våra kundföretag. Som konsult är man anställd i Adecco Sweden AB, men jobbar via olika uppdrag som matchar ens kompetens. Adecco Västerås söker nu en formaliehandläggare till vår uthyrningsverksamhet för arbete hos våra kundföretag. Du kommer självständigt att handlägga patentärenden enligt de lagar och regler som gäller för respektive land eller region. I samband med detta är du ansvarig för kommunikationen med både svenska och utländska ombud och patentverk samt att hålla tidsfristerna. Som arbetsredskap används olika databaser, patenthanteringsverktyget Memotech samt ekonomisystemet PAM. Din profil: Lämplig utbildningsbakgrund kan vara till exempel ekonomi inriktat mot bokföring alternativt data/system. Du bör ha erfarenhet av arbetsuppgifter som kräver att du hanterar en stor mängd information strukturerat, kopplat till databaser. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande men inget krav. För att passa i den här rollen är det mycket viktigt att du är strukturerad och ordningsam som person. Förmåga att hålla dig uppdaterad och ständigt ta in ny information är viktigt då lagar och regler kontinuerligt förändras. Vidare är det en förutsättning att du är stresstålig och trivs med att jobba mot tidsfrister. God datavana samt goda engelskkunskaper och kommunikativ förmåga krävs. Är detta en intressant tjänst för dig? Välkommen med din ansökan snarast möjligt. Urval sker löpande. Tjänsten ska tillsättas omgående.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Hanna Wiljebrand
021-470 29 06