Förman Lager - Kvällsskift

Förman Lager - Kvällsskift

Arbetsbeskrivning

Om uppdragsgivaren

Vår kund är en stor aktör inom tredjepartslogistik i Sverige. Bolaget finns idag i Göteborg, Stockholm, Jönköping och Nässjö.

Företaget sysselsätter cirka 450 personer och omsätter 550 MSEK. Verksamheten omfattar ett brett utbud av olika lagertjänster för våra kunder verksamma inom olika branscher.

Till logistikcentralen i Arlandastad söker vi nu en förman med kund- och förbättringsfokus.

Teamet behöver förstärkas med en förman vilken ansvarar för kvällsskiftet.

I denna rekrytering samarbetar vi med Rekryteringsstyrkan i Norden AB



Om rollen

Som förman ansvarar du för lagerproduktionsverksamheten under kvällstid och du ansvarar även för att säkerställa en hög kvalité samt effektiv hantering.

I rollen som förman skall du självständigt fatta beslut om arbetsfördelning, driva och utveckla ditt arbetsområde och dela med dig av lösningar till andra.

Du har löpande kontakt med kunderna för att möta befintliga och framtida kundbehov.

Arbetsuppgifter i huvudsak;

- Leda och motivera medarbetarna i linje med företagets policys, dagliga rutiner och processer
- I samråd med övriga gruppledare/arbetsledare planera arbetet så att avtalad kvalitet, kvantitet och tillgänglighet säkerställs
- Att tillse att den dagliga driften fungerar samt förbättras
- Utvärdera behov av intern / extern utbildning så att rätt kunskap innehas hos medarbetarna
- Ansvara för optimal bemanning
- Säkerställa rutiner och processer


Egenskaper och kompetenser

Den person vi söker har erfarenhet av arbetsledning, är målinriktad och har lätt för att motivera / engagera både sig själv och andra.

Du har goda ledaregenskaper och erfarenhet av framgångsrik arbetsledning som gruppledare eller arbetsledare. Du skall fungera som ett gott föredöme genom att vara lojal, rättvis och ta ansvar för det som uppstår inom kunduppdraget såväl som att stötta, följa upp och bidra till helheten.

Du är en god kommunikatör och uttrycker dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som på engelska. Du har goda kunskaper i MS Office och även förmågan att ta till dig andra systemstöd.

- Erfarenhet av arbetsledning inklusive personalansvar
- Har flera års erfarenhet av lagerarbete
- Har ett strukturerat arbetssätt
- Är en lagspelare
- Har grundläggande kunskaper i Officepaketet
- Svenska och engelska flytande i tal och skrift
- Truckkort (meriterande)




Stor vikt läggs på personlig lämplighet såsom god ledarskapsförmåga samt ett genuint intresse att skapa kundtillfredsställelse genom att ständigt förbättra verksamheten.

Arbetstider : 14.30-23.00 i Arlandastad. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader.

Placeringsort är på Distributionscentralen i Arlandastad

Ansökan

Känner du igen dig i ovan beskrivning och gillar varierande arbetsuppgifter så är du varmt välkommen att söka.

Har du frågor om tjänsten så går det bra att kontakta Peggy Cussil, peggy@rekryteringsstyrkan.se eller Mona Wågberg via mail, mona@rekryteringsstyrkan.se.

Urvalsprocess och intervjuer sker löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2021-05-20



Ansökan gör du här nedan (ansökningar som skickas in via mail kan inte hanteras)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rekryteringsstyrkan
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2021
  • Ansök senast: 22 oktober 2021

Liknande jobb


23 december 2024

Lageransvarig till Skanska Rental!

Lageransvarig till Skanska Rental!

29 november 2024

Leveransmottagarassistent

Leveransmottagarassistent

20 december 2024