OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Formas, ett forskningsråd för hållbar utveckling! Vi finansierar forskning och innovation och tar fram kunskapsunderlag som ska bidra till att uppfylla FN:s globala hållbarhetsmål och Sveriges miljömål. Vi har stort fokus på samverkan med forskare och olika samhällsaktörer, såväl i Sverige som internationellt.
Vi söker nu en junior HR-generalist för tillfällig anställning
Du kommer att ingå i ett litet team tillsammans med två HR-specialister där du kan få stöd och upplärning i dina arbetsuppgifter. HR tillhör Förvaltningsavdelningen som leds av en förvaltningschef. Förvaltningsavdelningen har cirka 16 medarbetare som bland annat arbetar inom HR, juridik, ekonomi, arkiv etc. I din roll kommer du bland annat arbeta med flytten av Formas lönehantering till Statens servicecenter.
Om rollen
Arbetsuppgifterna består av att arbeta brett med löne- och personaladministration inom hela HR-området och svara på frågor från chefer och medarbetare. Du bidrar till övergången till Statens servicecenter, är kontaktperson när det gäller löneadministration. Du arbetar med rekryteringsadministration, gör introduktioner till nyanställda och arbetar med registrering och uppföljning i våra system; Primula och ReachMee. På sikt ser vi även att du hanterar egna rekryteringar från ax till limpa.
Vem är du?
Vi söker dig som har en akademisk examen inom HR, samt förståelse för HR-processer. Du ska ha erfarenhet av administration samt ha goda kunskaper i Officepaketet och har lätt för att jobba i olika system. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Du är noggrann och tycker om att ge god service.
Egenskaper vi värdesätter
För att du ska trivas i denna tjänst krävs att du stimuleras av att arbeta brett med HR-processer med tonvikt på administration. Som person är du en samarbetsinriktad ”doer” med en blick för helheten. Du arbetar strukturerat och kan driva ditt eget arbete framåt.
Att jobba på Formas
Formas är en statlig myndighet med cirka 100 medarbetare. Våra verksamhetsområden omfattar miljö, areella näringar och samhällsbyggande. Det innebär att vi finansierar forskning och innovation som rör klimat, cirkulär ekonomi, livsmedel, skogs- och jordbruk, hav och vatten, stadsplanering. Därutöver utvecklar vi strategier, gör analyser, sammanställer kunskapsunderlag och kommunicerar om forskning och forskningsresultat. Vi arbetar aktivt för att ligga i framkant när det kommer till digitala lösningar och processer.
Läs mer på: Så är det att jobba på Formas
Om anställningen
Anställningen är tidsbegränsad anställning på 6 mån, med tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse.
Tjänsten är organisatoriskt placerad på Förvaltningsavdelningen. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Formas erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter till alla.
Välkommen med din ansökan
Ansökan ska vara inne senast den 19 december 2022.
Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju. Beslut om tillsättning publiceras på hemsidan.
Vi avböjer all rekrytering- och annonseringshjälp.
Kontaktinformation
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta förvaltningschefen Karin Leth, 08-775 40 60, karin.leth@formas.se eller HR-specialist Ann-Sofi Grapengiesser, 076-139 63 92, ann-sofi.grapengiesser@formas.se.
Företrädare för ST är Cathrine Beijer, tfn 08-775 40 31, cathrine.beijer@formas.se och för Saco är Åsa Frisk, 08-775 41 19, asa.frisk@formas.se