OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20220417
Arbetsuppgifter
P.g.a. pensionsavgång samt att en medarbetare kommer att ha andra arbetsuppgifter i verksamheten söker vi nu två medarbetare till vårt lager på Hjälpmedelscentrum.
På lagret jobbar du med lagerplockning, godsmottagning, placering av rekonditionerade hjälpmedel på deras lagerplats samt andra förekommande arbetsuppgifter på ett lager. Du har mycket kontakt med hjälpmedelsmottagare och hjälpmedelsförskrivare. På lagret hanteras både nyinköpta hjälpmedel och hjälpmedel som är rekonditionerade och ska återanvändas. Här arbetare du i verksamhetssystemet Sesam, ett system som bl.a. administrerar kundordrar och lager samt ger oss spårbarhet på våra hjälpmedel enligt Medicintekniska direktivet, MDR.
Som förrådsarbetare på vårt lager är du en viktig del i att säkerställa att våra hjälpmedel är säkra att använda och kontrollerar de olika hjälpmedlen enligt fastställd rutin.
Kvalifikationer
Förutom att kunna arbeta med ovan nämnda arbetsuppgifter lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Eftersom du har många kontaktytor både internt och externt och representerar Hjälpmedelscentrum och Malmö stad, är ett vänligt, professionellt och serviceinriktat bemötande ett krav. Du behöver därför besitta en god social kompetens, ha en serviceanda och ha ett varmt människohjärta.
För att arbetet ska fungera behöver du vara bra på att samarbeta och flexibel i ditt arbetssätt. Samtidigt måste du även kunna arbeta självständigt och ha ett eget driv i att få arbetet gjort och lösa de problem som uppkommer under dagen.
Eftersom hjälpmedel är klassade som medicintekniska produkter ställs det stora krav på noggrannhet och god kvalitet i utförandet av arbetsuppgifterna.
De formella kraven är att du har som lägst gymnasieutbildning och god datorvana.
Du kommer ha kundkontakt varför du behöver kunna uttrycka dig väl på svenska i tal.
Om arbetsplatsen
Malmö stad ansvarar, i egen regi, för hjälpmedelsförsörjningen avseende kommunala tekniska hjälpmedel till alla Malmöbor över 20 år.
Navet i hjälpmedelsförsörjningen är Hjälpmedelscentrum där huvudlager, serviceverkstad, rekonditioneringsavdelning, utprovningslokaler med mera finns. Hjälpmedelscentrum, som ligger under funktionsstödsförvaltningen, finns på Valdemarsro och här arbetar ca 40 medarbetare.
I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Vi månar om vår personal med kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, möjlighet till semesterdagsväxling och önskad tjänstgöringsgrad. Varmt välkommen med din ansökan!
Information om tjänsten
Anställningsform:Tillsvidareanställning
Omfattning:100%
Antal tjänster:2
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98